🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خدا هست

(ثبت: 258668) فروردین 31, 1402 
خدا هست

 

گویی: که خدا نیست!! بگویم : که خدا هست
بر آنکه ندارد به دعا دست، بلا هست

ای آنکه بگویی : که در این خانه صدا نیست
از عشق تو بنگر که در این خانه ، صدا هست

گفتی چه ریایی ست؟ به دستم شده تسبیح!
گویم : که در این رشته درازای ریا هست

گفتی: که دروغم شده از مصلحت ای دوست
گویم : که به شیطان زده این کارِ خطا هست

گفتی: که فلان تاجر بازاری ما را
اربابِ کرم دیده و در فکرِ گدا هست

گویم: نه چنین است برادر که اگر بود
این خیلِ گدایان زچه در شهرِ شما هست؟!

طارق ز چه بر منزل توفیق نیآمد؟
از بهرِ خدواندِ سخن بانگِ دَرآ هست

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. معین حجت

    فروردین 31, 1402

    درود و عرض ارادت …
    جانا سخن از زبان ما می گویی …
    این غزل بدجور ذهنم را درگیر کرد ، شعر امروزی آن است که دارای پیام باشد که البته اشعار شما چنینند…
    👏👏👏💐

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام استاد گرامی
      شعر امروزی، چه قدر خوب فرموده اید.
      بنده اعتقاد دارم شاعر باید در کنار عاشقانه ها و عارفانه هایش مسائل روز را هم بیان کند اگر چه در زمان شاعر شاید چندان اثر بخش نباشد ولی برای آیندگان مفید فایده خواهد بود و از طرفی آیندگان به درستی روزگار امروز مردم را می توانند مطالعه کنند.
      بنده این عکس را چند سال پیش دیدم و غزل فوق را سرودم روایتی ست از روزگاری که در آن بسر برده و می بریم.
      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹♥️🙏🌱

  2. علی زمان خانمحمدی

    فروردین 31, 1402

    بسیار عالی بود استاد ارجمند زنده و پاینده باشید

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام و عرض ارادت

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹♥️🙏🌹🌱

  3. مهدی سیدحسینی

    فروردین 31, 1402

    درود استاد خراسانی بزرگوار
    زیباست با آرزوی سلامتی و توفیق الهی
    🌹🌹

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام و درود بر استاد حسینی گرانمهر

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹🌱

  4. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 31, 1402

    احسنت جناب طارق ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    در پناه عشق خدا پاینده باشید
    🙏🙏💐🙏🙏🙏💐🌿🍃

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام و بس درود بر بزرگ بانوی پاک

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹🌱

  5. فریبا نوری

    فروردین 31, 1402

    گفتی: که فلان تاجر بازاری ما را
    اربابِ کرم دیده و در فکرِ گدا هست

    گویم: نه چنین است برادر که اگر بود
    این خیلِ گدایان زچه در شهرِ شما هست؟!

    درودها استاد خراسانی عزیز واقع بینانه و صادقانه است است این شعر انتقادی و در عین حال تعلیمی زیبا

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام. و. درود بر فرشته مهر

      سپاس از دقت نظر آن گوهر خزانه ادب

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹🌱

  6. علی معصومی

    فروردین 31, 1402

    درودهای فراوان
    خضرت استاد طارق خراسانی نازنین
    غزلی انتقادی و زیبا است
    ♡♡♡
    عالیی

    💐👏👏👏👏

    در پناه خدا

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1402

      سلام. و درود بر استاد عالیقدر جناب معصومی عزیز

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا