🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خر چه حیوان عجیبی ست!

(ثبت: 4850) مهر 10, 1396 

خر چه حیوان عجیبی ست!
ندارد عُجبی
من خری داشتم ایامِ شباب
نه حسود و نه بخیل
نه پی رنگ و فریب
اهلِ تزویر نبود
کینه؟!
هرگز به دلش راه نداشت
فتنه؟!
ای وای که بیچاره از آن
خبری هیچ نداشت
غصه اش کاه نبود
گر نبودش
به دلش آه نبود
تا که یادم باشد
راهِ خود رفته و گمراه نبود
تا بشر
این به شر ماتده شود خر
هیهات…
شادی جان خران
یک صلوات …

طارق خراسانی

 

 

 

 

نظرها 13 
  1. مينا امينی

    مهر 13, 1396

    درودها

    زیبا قلم زدید مهربان استادم

    اللهم صلی علی محمد و آله محمد و عجل فرجهم

    • طارق خراسانی

      مهر 13, 1396

      سلام و درود بر دختر عزیزم

      وقتی هستی  هیچ ملالی نیست

      در پناه خدا

  2. جواد مهدی پور

    مهر 13, 1396

    سلام و عرض ادب محضرتان استاد گرانقدرم

    از شعر بسیار زیبا و نغزتان لذت بردم

    درود هاااااااااااااا استاد عزیزم

    زنده باشید به مهر

    • طارق خراسانی

      مهر 13, 1396

      سلام بر طبیب دل ها 

      سپاس از حضور پر مهرتان 

      در پناه خدا

  3. سحر جهانی

    مهر 14, 1396

    سلام و درود بر استاد مهربانم

    الحق که عین واقعیت است 

    زیبا و پرمعنا

    سایه پرمهرتان همواره  مستدام………..

    • طارق خراسانی

      مهر 14, 1396

      سلام و درود  بر گلبانو

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا

  4. سلام استاد

    آفرین

    طبع بنده را هم قلقلک دادید

    بداهه ای تقدیمتان؛

    یک نفر بر حضرت سلمان ما

    طعنه ای زد تا کند او را حقیر

    با زبانش نیش بر ایشان زند

    در خیال خود کشد او را به زیر

    گفت ای سلمان بگو پاسخ به من

    تا بدانم پاسخم را با یقین

    تو بگو با ما کدامین بهترست

    ریش تو یا دمّ سگ های زمین

    گفت سلمان در جواب این سوال

    بگذرم گر از صراط آخرت

    بهتر ست این ریش من از دمّ سگ

    چوت به دردم خورده آنجا عاقبت

    دمّ سگ بهتر بود از ریش من

    گر شوم در آخرت اهل هلاک

    دمّ و ریش آنجا ندارد هیچ فرق

    می رود دوزخ هر آنچه نیست پاک

    • طارق خراسانی

      مهر 15, 1396

      سلام و درود بر سعدی زمان 

      بسیار عالی و آموزنده  است 

      در پناه خدا 

  5. مهر 15, 1396

    درود . عالی 

    • طارق خراسانی

      مهر 15, 1396

      سلام بر بزرگ استادم

      سپاس از حضور بهازی تان

      در پناه خدا

  6. حسن گائینی

    مهر 16, 1396

    درود ها ارجمند جناب خراسانی 

    سپاسگزارم برای اشتراک این تمثیل زیبا 

    • طارق خراسانی

      مهر 18, 1396

      سلام و درود  بر جناب گائینی عزیز

      سپاس از حضور  پر مهرتان

      در پناه خدا

  7. سمانه تیموریان

    مهر 19, 1396

    عرض ارادت

    چقدر جالب 

    برقرار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا