🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خشکی آبشار

(ثبت: 264520) مهر 18, 1402 

خشکی آبشار
فصل پاییز و کار در راه است
غارت برگ و بار در راه است

آسمان را گرفته گرد و غبار
خشکی آبشار در راه است

کور شد چشمهای دریاچه
شوری و شوره زار در راه است

جنگ و آتش گرفت دنیا را
باز مرگ و شعار در راه است

در میان زنان کشته شده
کودکی بیشمار در راه است

بهر آنان بجای آب و غذا
موشک و تیربار در راه است

کدخدا را تنور شد گرم و
منقلی نقره دار در راه است

جام وی پر شد از شرابی ناب
آب سیب و انار در راه است

اشکمش از برای پر خوردن
چون بر آمد ویار در راه است

بعد از ان هم که در سر فرصت
دزدی و الفرار در راه است

صورت زرد و لاغر ما را
سیلیِ آبدار در راه است

پاره شد چونکه خشتک شلوار
کفشکی وصله دار در راه است

بز ما از هجوم باد خزان
گر نمیرد بهار در راه است

بهر حیوانک نزار آنگه
خربزه با خیار در راه است

گر بمیرد “یگانه” از وی هم
غزلی یادگار در راه است

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. زیبا و عالی / درود بر شما گرامی🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    مهر 18, 1402

    سلام و درود

    عجب طنز زیبایی!
    آفرین استاد

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌🌱

    • عرض سلام و ادب دارم خدمت جناب خراسانی.
      مهرتان ماندگار.
      🌷🌷🌻🌷🌷

  3. نسرین حسینی

    مهر 19, 1402

    طنز زیبایی بود درودها برشما جناب یگانه عزیز 🍂🍁🍁❤️❤️

    • درود بر مهربانوی غزلهای ناب و زیبا. حضورتان جاویدان.
      🌻🌻💙💙🌻🌻

  4. معین حجت

    مهر 19, 1402

    درود جناب یگانه، عمرتان با برکت و طولانی …
    به حق می سرایید دستمریزاد …👏👏👏💐💐💐

    • درود و عرض ادب خدمت جناب حجت گرامی.
      حضور سبزتان را سپاس.
      🥀🥀🍎🥀🥀

  5. حسن نبی

    مهر 19, 1402

    درود بسیار عالی👌👌

    • درود و عرض خیر مقدم بر جناب نبی عزیز. خوش آمدید.
      🌼🌼💜🌼🌼

  6. مهرداد مانا

    مهر 20, 1402

    سلام
    من فکر می کنم ، پاییزنویسی شاعر ، نه به خاطر تقویم و طبیعت که به خاطر احساس درونی خود شاعر و دریافت او از این مقطع از عمرش است . در این شعر البته منتظر جدی تر شدن ابیات بودم . اما ناگهان فضا طنز شد . و غافلگیر شدم

    • درود بر مانای عزیز.همانطور که فرموده اید، شرایط فعلی جهانی اثر خود را مثل آب و هوای پاییز در شعر گذاشته است.
      در هوای پاییزی پس از لحظه ای باد و طوفان، یهو آفتاب میزند و هوا گرم میشود و بعد باران و …
      شعر امروز من هم چنین حالی پیدا کرده است.
      🥀🥀🌾🌾🥀🥀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا