🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خضوع و کبر

(ثبت: 261765) تیر 19, 1402 

 

الاهی غیر از اللهی ، نهنگ لا شده صیدم
شهید بحر تهلیلت زد از اللهی ات هی دم

خضوعت دم ازاللّهی نزد اما خدا از کبر
علی نامیده خود را وز علی بودن زند وی دم

اسیر عشق تو از بند آزادی رها گردد
مرا در بند خود کردی ، چنان کز خویش  لاقیدم

مِیِ مِهرِ تو تسکینم نشد بر آتش عشقت
چنانکه در دلم از سوز عشقت میکِشد می دم

به صدق وعده ی دیدار در هنگامه ی مردن
مبادا غم خورد یاری مرا در لحظه ی عیدم

به کیش مهر شاه و رعیت از یک جام مینوشند
غم هجران مخور باقی ، مکن از شکوه در نی دم

 

مهدی شریفی زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):