🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گستاخی

(ثبت: 261250) تیر 4, 1402 

 

دلخواه تو گر نیستم، تنها تویی دلخواه من
همراه تو گر نیستم، بگذر دمی از راه من

خورشید میپوشد رُخش را از خجالت نزد تو
گستاخی ما شب نشینان را ببخش ای ماه من

محبوب را یوسف صدایی زد، که جاه از چاه یافت
عمریست جز نام تورا کس نشنود از چاه من

در دولت مهر تو دارم مسند دریوزگی
شایسته باشد گر بَرَد جبریل رشکِ جاه من

نقش زمین مقدم خود چون پذیرفتی مرا
تا عرش قد خواهد کشید این قامت کوتاه من

چشمم کند شکر خدا چون نیست آگاه از غمت
شکری مضاعف مینماید سینه ی آگاه من

بیم و امیدی نیست دیگر زانکه نگذارد اثر
سوز دل من از بهشت و از جهنم آه من

شاید پس از مرگم بیایی و غم از دنیا رود
باقیست اما تا دم محشر غمت همراه من

مهدی شریفی زاده
#باقی