🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خواب شب بو

(ثبت: 233536) آبان 25, 1399 
خواب شب بو

 

دیشب نیامدی تو به خوابم دلم گرفت
شب بو به خواب رفت و شبم عطر غم گرفت

دیشب دوباره پنجره با پلک باز مُرد
طوفان فراغ بال مرا باز هم گرفت

یک شاخه نور بر لب و تاریکیِ نگاه
با مشعل خیال، افق دودِ دم گرفت

فنجان قهوه رفت در آغوش چشم ماه
دور فلک، فروغ سحر را قلم گرفت

رفتم سراغ ساز غزل شهریار وار
شادیِ شهر شعر مرا محتشم گرفت

تقویم روی میز نگفتش کدام روز
بر لوح سرو، زخم تبرها رقم گرفت

ساعت به رقص ثانیه ها نوحه خواند و گفت:
دژخیم عشق، عمر تو را دست کم گرفت

در فصل مهر رویش امّید بودی و
پاییز.. برگ برگ مرا دم به دم گرفت

باید گذشت از خَم ابروی آسمان
پیچک شد و به ساقه ی گل پیچ و خم گرفت

عادل دانشی آبان 99

 

 

 

 

نظرها 13 
  1. طارق خراسانی

    آبان 25, 1399

    اینکه شعر نیست
    اینجا سایت شعر است
    جواهر فروشی که نیست!

    سلام عادل جان
    به به از این غزل بی نظیرت
    لذت بردم
    دست و قلمت را می بوسم
    کلاس درسی ست برای من
    عاشقانه ای نو

    در پناه خدا شاد زی
    سلام و درود👏👏👏👏👏👏👏👏👌❤️

    • عادل دانشی

      آبان 25, 1399

      درود استاد خراسانی بزرگوار
      شعر این حقیر کجا و حال صاحبدلان کجا
      بزرگوارید و به مهر میخوانید
      🌸🌺🌷🌹❤️❤️

  2. جواد مهدی پور

    آبان 25, 1399

    سلام و عرض ادب محضرتان

    زیباست

    لذت بردم از شعر پاکتان

    عالی سرودید

    این شعر باشکوه را باید بار ها خواند

    سر بلند باشید به مهر

    درود بر شما جناب دانشی عزیز

    💐🌿💐🌿

    • عادل دانشی

      آبان 25, 1399

      درود استاد مهدی پور بزرگوار
      با دیده مهر و خطاپوش میخوانید
      مانا باشید
      🌸🌺🌷🌹🌹🌷🌿🍃

  3. محمدرضا نعمت پور

    آبان 25, 1399

    درود بر شما
    بهترین ها تقدیم احساس نابتون
    در پناه حق
    🌷🌷

    • عادل دانشی

      آبان 25, 1399

      درود استاد نعمت پور عزیز
      بهترین ایام و کامیابی نصیبتان
      🌸🌹❤️🌹❤️❤️

  4. مازیار نژادیان

    آبان 25, 1399

    درددها جناب دانشی
    غزلی زیبا و خوش نگار را میهمان قلم شما بودم
    بی نهایت لذت بردم از لطافت این شعر دلربا
    امید که همیشه نویسانو شادکام باشید به مهر
    💐💐💐💐💐💐

    • عادل دانشی

      آبان 25, 1399

      درود جناب نژادیان بزرگوار
      زیبا می نویسید و زیبا می خوانید
      همیشه سربلند و کامروا باشید
      🌸🌺🌷🌹❤️

  5. جابر ترمک

    آبان 25, 1399

    درود و عرض ارادت
    غزلی خوب و فخیم آفرین بر شما 🌺🌺🌺🌺👌👌👌👌

    • عادل دانشی

      آبان 25, 1399

      درود استاد ترمک بزرگوار
      سپاس از حضور گرم و حسن نظرتان
      🌸🌺🌷❤️❤️

  6. حسن نبی

    آبان 26, 1399

    درود 💐💐

    غزل زیبایی خواندم ، احسنت👋

    • عادل دانشی

      آبان 26, 1399

      سپاس جناب نبی بزرگوار
      محبت دارید 🌸🌸🌺🌺🌺❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا