🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خواهی رفت

(ثبت: 262196) مرداد 1, 1402 
خواهی رفت

 

تو را بر باد ننویسم شبی از یاد خواهی رفت
شبیه بادبادک با نخی بر باد خواهی رفت

تو را بر آب ننویسم، جنون جاری ی بی جان
برای دیدن دریاچه های شاد خواهی رفت

تو را بر پولک ماهی اقیانوس ها افسوس
پی طعمه به قلاب غم صیاد خواهی رفت

تو را بر کاغذ کاهی و شعری چون غزل هرگز
که پشت خلوت هر ساعت میعاد خواهی رفت

تو را آتشفشانی در نوک کوهِ.بلند حس
چو خاکستر به دوش عشقِ بی بنیاد خواهی رفت

تو را در بند مرداب غمین از حسرت قویی
در استقبال باران بر بطی آزاد خواهی رفت

تو را شیرین شعری شور و تر بر سنگ ننویسم
که روزی با صدای تیشه بی فرهاد خواهی رفت

تو را بر شمع روشن، لحظه ی میلاد بنویسم
پس از صد سالگیِ اولین مرداد خواهی رفت

*****

خورشید نشست در گلوی ودکا
بر شعله ی خشخاش زده طوفان ها
با تانگو و با باله تمام دنیا
می گفت تولدت مبارک زیبا

 

 

 

نظرها 10 
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 1, 1402

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    لذت بردم
    قلمتان سبز🌹

    • برهان جاوید

      مرداد 1, 1402

      درود سرکار خانم ایرانپور گرامی
      و سپاس از مهر نگاه و نظر ارزشمندتان
      پاینده و پیروز باشید
      🌹🌹🌹🙏

  2. سینا دژآگه

    مرداد 1, 1402

    سلام و عرض ادب جناب جاوید عزیز
    غزل نوآورانه و زیبایی بود. قلمتان همواره نویسا.

    «خورشید نشست در گلوی ودکا»
    گاهی اوقات هم‌نشینی یک سری از واژه‌ها بدجوری در ذهنم طنین‌انداز می‌شود. این مصرع از همان‌ها بود. خورشیدی که در گلوی ودکا نشسته است! یکی از خلاقانه‌ترین مصرع‌هایی بود که در محفل پاک با آن روبه‌رو شده‌ام.

    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • برهان جاوید

      مرداد 1, 1402

      درود و سپاس سینا جان دژاگه گرامی از حضور پر مهر و نظر لطف و نگاه تیز بین و نکته سنج شما
      بی شک این نظر و بینش و تفکر نشان از اگاهی و شناخت بالای شماست
      ارزوی به روزی و موفقیت روز افزون برای شما دارم

      🌹🌹🌹🙏

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 1, 1402

    سلام و درود تان

    • برهان جاوید

      مرداد 1, 1402

      درود برادر ادیب و فرهیخته جناب رضاپور گرامی و سپاس از حضور ارزشمندتان
      🌹🌹🌹🙏

  4. محمدعلی رضاپور

    مرداد 1, 1402

    سلام و درود
    همچنان در حسینیه ی مجازی سایت،
    آماده ی استفاده از اشعار و مطالب ارجمندتان هستیم.
    اجرتان با مظلوم کربلا
    https://sherepaak.com/261937/—-

    • برهان جاوید

      مرداد 1, 1402

      درود
      باعث افتخار است گرامی
      اجرتان با اقا سید الشهدا

      🌹🌹🌹🙏

  5. معین حجت

    مرداد 1, 1402

    درود بر شما جناب جاوید …
    عالی 🙏🙏🙏💐💐💐

    • برهان جاوید

      مرداد 1, 1402

      درود و سپاس بیکران استاد حجت گرامی
      حضور پر مهر و نظر لطف تان موجب مسرت و دلگرمی حقیر است
      سلامت باشید و سایه تان مستدام
      🌹🌹🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا