🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خورشیدهنر

(ثبت: 264224) مهر 7, 1402 

 

چندی‌ست که حال دل دیوانه خراب‌ست
شرمنده‌ی خورشید هنر،خامه‌ی خواب‌ست

شد بسته به راه قلمم وادی الفاظ
کف‌بین غزل مستحق چنگ و رباب‌ست

امواج خروشان،شده غارتگر طبعم
دریای گهرخیز من آغوش حباب‌ست

باظاهرآشفته،گرفتار و پریشان
خاموشی مرغ قفسی عین صواب‌ست

قصری‌که به امّید وصالی سرپا بود
در معرض سیل‌ست و سزاوار سراب‌ست

چشمی‌که مهیای قدوم صنمی بود
بی‌دیدن مه‌چهره طرفدار عذاب‌ست

نم‌خنده‌ی خشکیده که ازمتن لبم رفت
حالا پی لبخند گل ‌و عطر گلاب‌ست

دودی که زده خیمه به سرتاسر شعرم
حتما خبر مرگ دل خانه خراب‌ست

۶مهرماه ۱۴۰۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 7, 1402

    سلام جناب یغمایی عزیز

    اصل داستان همین است :

    خم گو سرخود گیر که خمخانه خراب‌است
    خانم زهرا وهاب عزیز مان امروز ساقی خنده شده اند به دفتر ایشان رفته و جرعه ای نوش کنید حالتان مثل من بهتر خواهد شد.

    دلتنگتان بودم

    در پناه خدا 🌿

    • صفا یغمایی

      مهر 7, 1402

      سلام وسپاس
      جناب آقای خراسانی عزیز
      ممنونم ازاظهارلطف ومحبتتون
      بنده هم دلتنگ شما ودوستان
      بودم .
      مدتی سعادت حضوردرجمع عزیزان را نداشتم.
      موفق وسلامت باشید.🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    مهر 7, 1402

    به یغما برده ای ای جان تمام دین و آئین را
    جدا از چشم خوبان خاط غمدیده بی تاب است
    ♡♡♡
    دزود و ارادت
    حضرت دوست

    • صفا یغمایی

      مهر 7, 1402

      سلام جناب معصومی گرامی ونازنین.
      متشکرم ازبداهه‌ی زیباتون.
      🌺🌺🌺

  3. مهرداد مانا

    مهر 7, 1402

    سلام
    کلا سجل ” یغمایی ” و اسم” یغما ” در حافظه ی ادبی ایرانیان خوب و نیکوست .

    • صفا یغمایی

      مهر 7, 1402

      وعلیکم السلام جناب مانای عزیز.
      خیلی خیلی متشکرم ازاظهارلطفی که به یغما وخاندان یغما فرمودید.
      🌺🌺🌺

  4. مهر 9, 1402

    حقیقت دارد استغنایِ باباطاهرِ چشمت

    سروده بیتِ مشهورِ سلامِ عاطرِ چشمت

    یقینِ بایزیدِ دل فرستادم به پابوست

    نظربازی بخواند در کلاسِ دایرِ چشمت

    علاوه‌ بر نوامیسِ خدایِ خامه و دفتر

    لسانُ الْغیبِ خنیاگر غلامِ زائرِ چشمت

    یلِ عشق! أَشْهَدُ أَنَّ فراقت می‌کُشد مارا

    مبادا سر بگردانی، نخواهد ذاکرِ چشمت!

    _ تماشایت کند عقل و تمنّایت کند قلبم

    یگانه روحِ روحانی، فدایِ جابرِ چشمت

    نگهدارِ الفبایِ نگاهت آب و آیینه

    رضایت می‌دهی گاهی بگردم ناشرِ چشمت

    ضمیرِ عالیِ اعلا “اَدِرْ کاساً وَ ناوِلْها”

    اجازه! احتراماً من! گدایِ شاعرِ چشمت!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    سیّد محمّدرضـا لاهیجی
    ساکوتی.هند
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    • صفا یغمایی

      مهر 9, 1402

      درودبرشما جناب دکترلاهیجی عزیز وممنونم ازارسال نفیسه‌ی
      ارجمندتان.
      مدت مدیدی است که ازشما خبری نیست .هرچندبنده هم مدتی درخدمت دوستان نبودم
      امیدوارم بیشترازحضورتان مستفیض شویم.
      درپناه خداوندمنان.
      🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا