🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوش بیندیش

(ثبت: 248714) تیر 6, 1401 

 

بیش‌از این‌ شکوه‌ نکن، جنگ نکن‌ با هستی
بـهترین خـلقتِ ایـن عـالمِ زیـبا هـستی

ابرها ، کوه ، در و دشت پُر از زیباییست
تا به کِـی در پـیِ بـدبینیِ دنیا هـستی

مست‌ کن‌ هر چه‌ و هر کس‌ که‌ تو را میبیند
که‌ تو هم ساقی و هم باده و مینا هستی

فـکر بیـماری و درمـاندگـی و فـقر نباش
هـر کجا مـیرود انـدیشه هـمانجا هستی

چـشـمِ سـر گاه نـمـیبـیـنـد اگـر بایـد با
چشمِ دل خیره به آیینه شوی تا هستی

حسـد و بخـل نباشـد سبب خـوشبختی
قانعِ حـق خـود ای قاضـیِ دانا هـستی؟

زجـر باید بکـشی تا بـه مـرادت بـرسی
در پـی یـوسـف اگر مثـل زلیخا هـستی

عاقبـت مـیشود انـدیـشـهٔ تـو کـردارت
خوش‌ بـیندیـش که‌ اینگونه‌ توانا هستی

#امیربهنام ۹۶/۳/۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 11 
  1. سیاوش آزاد

    تیر 6, 1401

    سلام طیب الله درود بر نگاه مثبت اندیشتان
    فـکر بیـماری و درمـاندگـی و فـقر نباش
    هـر کجا مـیرود انـدیشه هـمانجا هستی
    نکته دقیقی فرمودید اگر به امور منفی بیندیشیم عملا در همان ساحت قرار گرفته ایم

    • امیر بهنام گل

      تیر 6, 1401

      سلام جناب آزاد خوش اندیش ممنون از لطف شما☺️🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر شما
    عمیق و زیباست
    قلمتان سبز🌿

  3. فریبا نوری

    تیر 7, 1401

    درود
    هر چند با نگاه شعر موافق نیستم و واقع بینی و ارزیابی دقیق همه جنبه های خوشایند و ناخوشایند یک امر یا پدیده را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در مورد آن ضروری می دانم، شعر زیبایی خواندم و از آن لذت بردم فقط در مورد فعل امر “بیندیش” متوجه نشدم که چرا شاعر آن را به صورت “بی اندیش” نوشته است که پیشوند نفی و سلب را به ذهن متبادر می کند.

    🌷🌷🌷

    • سیاوش آزاد

      تیر 7, 1401

      سلام خانم نوری اشکال ندارد موافقت خود را با نگاه شعر در بسیاری از ابیات اعلان کنم و بگویم اتفاقا واقع نگری ما را به چنین دیدگاهی می رساند؟

    • امیر بهنام گل

      تیر 7, 1401

      درود بر شما ،بله حق با شماست در ویرایش با کیبرد کشیده نویس اینطور ویرایش شده ممنون از شما☺️🌹🌹🌹🌹🌺🙏

  4. سلام و درود و خدا قوت،
    کاش می شد 🌹🌹🌹

    • امیر بهنام گل

      تیر 7, 1401

      سلام و سپاس ،انشالله که بشود☺️🙏🌹🌹

  5. امیر بهنام گل

    تیر 7, 1401

    درود بر شما همون که شما فرمودین ،بیندیش☺️🙏🌹🌹

  6. امیر بهنام گل

    تیر 8, 1401

    درود، بیندیش🙏🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا