🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 الطاف حسین

(ثبت: 261209) تیر 4, 1402 

 

تا روح جدا نگردد از کبرِ و ریا
لایق نشـود بر آستانِ کبریا

هر مرتبه از رشد بهایی دارد
عزت ندهند بر کسی جز به بها

از راه به شاهراه خواهی برسی
باید دلِ خود را ببـری به کربلا

از صحتِ تن نعمت ارزنده تریست
دردی که شود به دستِ عباس دوا

در کاسه اوست هر چه در عالم هست
الطافِ حسین هر که را کرد گدا

 

امیررضا بهنام 1402/4/3

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. عزیز ارجمندم.درود بر شما و احساس پاکتان…..در مدح و نعت معصومین علیهم السلام بایستی بهترینها را سرود وگرنه وهن آن مقامات شامخ محسوب می شود.
    این اثر گذشته از لغزشهای بارز وزنی ، معنآ هم اشکال دارد.
    مثلآمصراع دوم را چنین می شود گفت که موزون افتد:
    هرگز نشود لایق درگاه خدا……
    لزومی ندارد برای جلوه نمایی اثر از صنعت ادبی (کبر و ریا ــ کبریا) استفاده شود.
    ایضآ مصراع ششم را با تغییر اندکی در کلمه آخر می شود موزون ساخت :
    باید دل خود را ببری کرببلا…………..
    توفیق رفیق راهتان باد.

    • درود و ارادت جناب کاشانی عزیز، 😊🙏❤️💐💐💐💐💐
      در اینکه برای معصومین باید بهترینهارو سرود شکی نیست ، و البته شعر بنده همچین شانی نداره باشما کاملا موافقم ،
      بلاخره هر شاعری با به دست آوردن توفیق از این بزرگان در حد توان خود میتواند قدمهایی بردارد، مهمتر نیت انسانهاست💐

      ولی در مورد اینکه فرمودیدلغزشهای بارز وزنی در این شعر هست ،بنده هنوز متوجه این لغزشها نشدم ، میشه بگید دقیقا کدوم قسمتها ایراد دارند؟

      در مورد( ببری به کربلا) و (ببری کرببلا )هم به نظرم (به کربلا ) ساده تر و دلنشین تره و سلیقه بنده اینطور است بزرگوار 😊

نظرها
  1. درود بر شما
    خیلی زیباست
    اجرتون با حضرت دوست🌸

    • درودها بانو ایرانگور گرانمهر سپاس از توجهتون 😍🙏💐💐💐💐💐💐💐🌈

  2. سیاوش آزاد

    تیر 4, 1402

    سلام
    یا کربلا

  3. جناب بهنام گل
    درود بر شما
    در پناه خداشادکام باشید
    🙏💐🌿🍃🙏💐🌿🍃

    • درود و سپاس بانو خیاط پیشه گرامی 😊🙏❤️💐💐💐💐💐🌸🌸🌸🌸🌸

  4. سلام بح بح درووود
    در راه کربلا هستم اگر قابل باشم نایب الزیاره هستم

    • درود بر استاد شریفی کربلایی ، زیارت قبول انشاالله 😍🙏❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐🌈🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا