🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دامنه ی لاله گون

(ثبت: 234160) آذر 14, 1399 

دامنه ی لاله گون

کو خنجری که نقش ستم را بخون کشم
آه از نهاد و ناله ز جان ها برون کشم

چون شعله ای که از تب سوز شراره اش
آتش به اوج بام و بری نیلگون کشم

از بیشه زار صدق و صداقت جوانه را
در لابلای مانده به سِحر و فسون کشم

با همرهان عرشه به امواج آرزو
لنگر به سمت ساحل شهر جنون کشم

ای عشق بی ترانه تر از ما که دیده ای؟
تا نقش همتش پی این چند و چون کشم

از خون دل به اشک ندامت سحرگهی
پیمانه ای به دامنه ی لاله گون کشم

حق با منست، یا که اجازت نمی دهی؟
فریاد ها به کنگره ای بی ستون کشم

باید به خاطر دل مجروح بی کسان
آلاله ای نهفته به غم واژگون کشم

گر مدعی به قول و قرارش وفا نگرد
شاید بِاَشک دیده بسویش قشون کشم

تاوان نمی رسد به کس از عمر رفته ای
باید که داد فرصت خود را کنون کشم
◇◇◇
عزیزان سلام
اگر دیر گاهیست به صفحاتتان سر نزدم، کرونا مجالی نمی داد و کوتاهی ام را نادیده بگیرید.
اکنون که با دعای شما خوبان رو به بهبودم شاید نصیب ما هم نبشته های خوبتان باشد.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 14, 1399

    💐🌹💐🌹💐🌹💐

  2. طارق خراسانی

    آذر 14, 1399

    حق با منست، یا که اجازت نمی دهی؟
    فریاد ها به کنگره ای بی ستون کشم
    باید به خاطر دل مجروح بی کسان
    آلاله ای نهفته به غم واژگون کشم
    سلام
    خدا را شکر بلا از سر عزیز جانمان گذشت
    دیدم غزل طوفانی ست
    باید سجده ی شکر بجا آورد
    خدا را سپاس بی حد که سلامت می باشید
    از چنگ. کرونا رها شدن سخت است و گاه محال الهی شکر شکر شکر حالتون رو به سلامتی ست.
    در پناه خدا سلامت و موفق باشید
    ❤️❤️❤️❤️❤️

  3. محمدعلی رضاپور

    آذر 14, 1399

    سلام و درود و ارادت
    ان شاالله به زودی سرحال تر شوید
    ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا