🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دامن مهر

(ثبت: 5725) فروردین 3, 1397 

دامن مهر

من کجا در زندگانی رشک و آهی داشتم
تا که بر دامان مهر تو پناهی داشتم

ای درخت با سخاوت ای شکوه سرمدی
در میان سایه سارت قرب و جاهی داشتم

میهمان عشق بودم در گلستان امید
 از چمن از غنچه تخت و تاج شاهی داشتم

ای حضورت جاودانه ای طلوعت بی بدیل
با فروغت من ظهور صبحگاهی داشتم

نی هراسم بود از طوفان و نی از هست و نیست
تا ز چتر آستانت سرپناهی داشتم

 بیمم از بی مایگی و باکم از عسرت نبود
چونکه بر کان وجودت تکیه گاهی داشتم

ای چمن ای جاده ای ساحل که من با یاد دوست
با شماها شور و حال دلبخواهی داشتم

در شما می دیده ام هر دم صدای پای او
کی کجا در زندگانی رشک و آهی داشتم

ابوالحسن انصاری (الف.رها)

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):