🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درانجماد…

(ثبت: 267906) اسفند 2, 1402 

 

طوفان که پا نهاد به دنیای راغهاب
رکند نونهال همه کوچه باغها

هر نوگلی شکفته که بر باد رفته بود
بر قلب می نهاد از اندوه داغ ها

هم مدعی شدیم که تقصیر مان نبود
هم دوره کرده ایم شعار کلاغها

نه راه پیش مانده مشخص نه راه پس
خاموش گشته بود تمام چراغها

صد گونه حرف مفت و ولی هیچ کس ندید
از کار چاره ساز و حقیقت سراغها…

بعد استکان خالی در پای آرزو
بر کف گرفته ایم به جای ایاغ ها

با یاد آن صفا و صمیمیت قدیم
با آن شکوه عشق و فروغ و فراغها

باید که تا بهار بیاییم و گل کنیم
در انجماد تاکی و افسوس باغها
……..

الف رها (ابوالحسن انصاری)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):