🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درمان من

(ثبت: 242356) مهر 27, 1400 

 

درمان من شو نسخه ها را پاره کن
تنهایی ام را با حضورت چاره کن

بخت بدم هر روز چشمک می زند
این بختک نامرد را آواره کن

با گوشه های تیز ابروهای خود
غم را بکش افسوس را بیچاره کن

وا کن دهان را مهربانی را بپاش
یک بار هم تقلید از فواره کن

داری خیال رفتن از پیشم چرا؟
کمتر بیا و فکر در این باره کن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. درودها شاعر گرانقدر باز هم شعر زیبایی خواندم ازقلم زیبایتان با ترکیب ها وتصاویر دستمریزاد👏👏
    به نظرم در مصرع دوم کلمه تنهایی ام خارج از وزنه
    اگر که غزلتون در بحر رجز مسدس سالم سروده شده باشه جسارت من رو ببخشید

    پاینده باشید

    • سلام استاد گرانقدر
      ممنونم که با دقت خواندید
      تقطیع این قسمت به صورت زیر هست؛
      تن/ها/یی/یم
      که در اینجا به خاطر جمع دو هجای بلند باید تقسیم و تعدیل صورت بگیرد و هجای سوم یعنی یی کوتاه به حساب بیاید
      مثل خیال و بیا در دو مصرع آخر که
      خی/یا/ل
      و
      بی/یا
      در نظر گرفته نمی شوند و در تقطیع
      خ/یا/ل
      و
      ب/یا
      تقطیع می شوند
      البته از نظر سماعی هم مشکل و سکته ای حس نمی کنم
      باز هم سپاس

      • درودها سلام مجدد بزرگمهر بله حق باشماست عذزخواهی میکنم عافل شدم از این‌ نکته اون هم به این دلیل هست که بیشتر یلم به سمت سپید سرای رفته تا کلاسیک مطالب گاهی فراموش می شن والبته در خوانش ایراد نداشت
        این بحر خیلی بحر رایجی نیست ولی شما بخوبی ازپسش براومدید دستمریزاد

        موفق باشید🌸🌸🌸🌸

        • سلام علیک
          اختیار دارید
          و باز هم ممنون
          ان شاءالله در هر شاخه ای از شعر موفق باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا