🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درگه معبود

(ثبت: 235369) دی 22, 1399 

« درگه معبود »

آثار زُهد و علم شناسیم و معرفت
با معرفت ز حکمت معبود بوده ایم
ما سر به خاک درگه معبود سُوده ایم
ما خاک راه درگه معبود بوده ایم
مانند خاک ره به همین در ستوده ایم
مانند نقش درب همین در ستوده ایم
گویا که خانه زاد همین خانه بوده ایم
پامال خاک راه همین خانه بوده ایم
سرهای ما به آستانه ی این در چو گو بود
گوی سعادتس زِ همین در رُبوده ایم
فرمان روز اول و تنظیم حکم آن
در هر کجا به طبق همان رخ نموده ایم

٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    دی 22, 1399

    💐🌺💐🌺💐🌺💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا