🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در باب جان

(ثبت: 6943) آبان 3, 1397 

به چشم خرد دیده ام جان خویش
فزون کردم از دیدن ایمان خویش

به شرحش مثال آورم خود نکوست
جدا می کنم هسته را مغز و پوست

توانی اگر بشکنی خویشتن
بود مغز جان و همی پوست تن

تن از خاک و جان از خداوند پاک
از این رو بود جان ما تابناک

دو در کُنه هم واحدی گوهرند
تن و جان نگهـدارِ یکدیگرند

کشد پر چو جان سوی بالا به فن 
تن خاکی آید به سوی وطن

وطن خود حبابی ست بر روی آب
بپاشد ز هم ، کی بیابی حباب؟

گر از هسته مغزی بیاید برون
بخوان آیه ی محکم ” راجعون “

کسی فهم گفتار طارق کند
که باخون وضو چون شقایق کند