🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در بزرگداشت حضرت سعدی

(ثبت: 241050) مرداد 17, 1400 
در بزرگداشت حضرت سعدی

در بزرگداشت حضرت سعدی

صحبت از سعدی شیرازی و مَردِ هنر است
دفترش تا به ابد معدنِ دُرّ و گُهر است

هست دُرّ سخنش شُهره ی آفاق ، مگر
چه کسی در دلِ این چرخ از آن بی خبر است؟

گفته است او که: « نکو نام نمیرد هرگز»
نام نیکَش به جهان چون نگری در سفر است

مادر چرخ نزائیده پس از او،نکند
کور گردیده اجاقَ ش !! که چنین بی ثمر است؟

بحرِ نور است «گلستانَ»ش و شک نیست در آن
«بوستانَ»ش همه سر چشمه ی اشعارِ تر است

گوش جان را نسپرده ست به پندش به یقین
هر که امروز پریشان شده ای در به دَر است

حیف باشد نبرند اهل خرد بهره از او
که چنین امر بلاشک  ضرر اندر ضرر است

آن «بنی آدم»او نیست در این چرخ مگر؟!!
که بشر را دلِ تاریک و تباهی ، ز شَر است

جنگ وخونریزی و بیداد زمان هم طارق
بی گمان حاصلِ کج فهمی نوعِ بشر است

۳خرداد ۱۳۹۲ طارق خراسانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 17, 1400

    درود بر شما
    و قلمتان
    خیلی زیباست🌷

    • طارق خراسانی

      مرداد 17, 1400

      سلام ودرود

      سپاس از مهر نگاه دختر عزیرم

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 17, 1400

    سلام و درود و ارادت،
    یادش گرامی

    • طارق خراسانی

      مرداد 17, 1400

      سلام و درود بر فرزند عزیز و شاعرم
      سپاس از مهر حضور و بداهه ی زیبایت
      در پناه خدا
      🌿🙏🌹🌿

  3. نسرین حسینی

    مرداد 17, 1400

    درودها برشما حضرت استاد خراسانی گرامی

    توفصل عاشقی آغاز کردی
    در باغ محبت باز کردی
    چه خوش بافاتحه زیبا غزل را
    نثار سعدی شیراز کردی
    #نسرین_حسینی
    🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      مرداد 17, 1400

      سلام و درود بر گوهر شعر و ادب

      سپاس از مهر حضور و بداهه ی زیبای تان

      در پنا خدا 🌿🙏🌹🌹🌹🌿

  4. کبری محمدی

    مرداد 21, 1400

    آن «بنی آدم»او نیست در این چرخ مگر؟!!
    که بشر را دلِ تاریک و تباهی ، ز شَر است👏👏

    سلام
    خیلی زیباست این سروده
    قلم تان همیشه نویسا
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا