🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در دلم نقش عجیبی ست ز عشق

(ثبت: 4902) مهر 26, 1396 

ماهِ من، 
صحبتِ اضداد گذشت 
دوره ي آشتيِ بوسه و گل مي باشد 
در دلم نقش عجيبي ست ز عشق 
دوره ي خودنگري ، 
دوره ي بيداد گذشت… 
« 
دلم آهنگ تو را مي كند اي سبز قبا 
شوكتِ شعر و ادب، 
نور خدا… 
» 
گفت نيما سخنش را 
و سرود: 
«آي آدم ها» 
شاملو آمد و فرمود سپيد… 
و اخيرن ياران 
به سه گاني سخن دل گويند… 
كار زيباست، 
برابر با نور… 
مشكل اينجاست 
پراكنده شدن 
دور از اصل و نسب 
هجرت از خانه ي زيباي هنر 
دست رَد بُرده به گلبانگ پدر 
» 
شعر آيين خردمندي ماست 
باعثِ شادي و خرسندي ماست 
خوشه اي شعر كه بر وحدت ماست 
باعث رشدِ هنر، عزت ماست 
شعر نو گوي و سپس شعر سپيد 
روحِ تصويرِ سه گاني بكشيد 
مولوي وار سخن بايد گفت 
مثنوي بايد و دُر بايد سُفت 
با غزل ، مثنوي و شعر سپيد 
مي توان خوشه ي شعري را چید

19 آذر 1393 طارق خراسانی