🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در کنار صفحه ی اندیشه نشسته اید

(ثبت: 254499) دی 12, 1401 

 

یک دم به خود می آیم
در مجله ی زندگی
کنار یک میمون نشسته اید
نشسته ایم کنار یک شیر
که
در میدان انقلاب
بساطی را پهن کرده است
و قدرت پهلوانی اش را
به روباه ها نشان می دهد
آن سو
کاریکاتورِ عشق را
در صفحه ی حوادث می بینم
طنابی در گردن اش
و در صبحی تاریک اعدام می شود!
یک دم در خود
می روم
در روزنامه های صبح ایران
آنجا که
در کنار صفحه ی اندیشه نشسته اید
سیگاری در دست
و به اندیشه ی مارکس
به تئوری های کانت و دکارت
نظر دارید
و من
کنار همین اتوبان
در صفحه ی اجتماعی نشسته ام
کنار ترافیک سنگین همت
و دارم بوق های
تهران بزرگ را می شمارم
برج های بلند این شهر را
که
در ارتفاع زندگی افتاده اند …!

شعر از: عابدین پاپی(آرام)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 12, 1401

    درود بر شما

    تهران بزرگ با مشکلات سترگش

    💐🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا