🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دستمزد

(ثبت: 228603) تیر 7, 1399 

 

بدنیائی که مردانش اسیر لقمه ای نانند
قراردادهای فوتبالی بدست دزد و دلال است
همه فناوریها بومی اند اما
مربی های پوشالی
تمام منفعت ها را ، بکام خود فرو بردند

چرا کل حقوق کارگر
اندازه ی یکماه اجاره نیست ؟
و پولی هم برای لقمه نانی نیست ؟

چگونه کارگر آرامشی دارد ؟
چگونه می تواند جبر این دنیای ظالم را
درون ذهن حل سازد ؟

چرا انبوه سرمایه
برای کارفرمایش تدارک شد ؟
چقدر سود کذائی
حاصل از یغما ز رنج کارگرها شد ؟

همه خوابند ؟
بخواب مرگ رفتند در طلوع روز ؟

سی گویا نمی بیند
فشار بر گرده ی مظلوم
کسی یادش نمی آید
لزوم عدل و انصافی

چو کبکی سر درون برف ها کردند
و در لاک ضخیم جهل مدفونند

دراین گرداب کف زنها
نوای همدلی با ناتوانان نیست

بزرگان هم
کلام پاک روح الله را هرگز نفهمیدند
و امروز وارث الهکم ثروت
به عشرت گشته اند ناچار

تن رنجور زخمی ضعیفان
مملو از تیغ است
به تیغ این خیانت پیشگان مست
گلگون است

بدست عده ای نامرد
ثروتهای انبوه است
و بسیاری فتادند در شکاف فقر و بیماری
و حکمی نیست
تا محروم به حق خود
رها گردد
ز درد و رنج بیماری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا