🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دستم به دامنت

(ثبت: 259521) اردیبهشت 21, 1402 

 

گفتابه سینه چه باب است، ازسوزعاشقی
گفتم که شرح کتاب است،دستم به دامنت
گفتا تو را چه شمارند ، در کوی دلبران
گفتم برون زحساب است،دستم به دامنت
گفتا فغان ز توآید ،اشکت نشان چیست؟
گفتم که اشک کباب است،دستم به دامنت
گفتاچرا ز دو چشمم ، مستی طلب کنی؟
گفتم دوجام شراب است،دستم به دامنت
گفتا چگونه گذر کرد ،طوفان عشق من؟
گفتم که خانه خراب است،دستم به دامنت
گفتا که نقش خیال است،زیبا کشیده ای
گفتم که نقش برآب است،دستم به دامنت
گفتا که غمزه ز من بود ، رسوا چرا توئی؟
گفتم مراچه جواب است،دستم به دامنت
گفتا به کوچه چه گویند ، در حرف دلبری؟
گفتم که”بوسه صواب است”، دستم به دامنت
گفتا بسی گهرش هست ، دریای عاشقی
گفتم که بی توسراب است،دستم به دامنت
گفتاقرارمان به شب وصل،چه بگویددلت؟
گفتم که وعده عذاب است،دستم به دامنت
گفتا زمان بوَدَت نیک ، کارت شود نظام
گفتم زمانه خراب است ،دستم به دامنت
گفتا زقصّه ی خودگوی،”روشن” کجا رَوَد؟
گفتم به کوی شراب است،دستم به دامنت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 21, 1402

    به به
    بسیار زیبا سروده اید.درود بر شما
    🙏💐🙏💐🙏🍃

    • س ن روشن

      اردیبهشت 21, 1402

      ازشماسپاسگزارم،ازدریای محبتتان
      🙏🌹🌹🌹🍀🍀🍀💐

  2. مهرداد مانا

    اردیبهشت 21, 1402

    سلام
    برخی مناظرات را دیده ام که پاسخ و پرسش چندان با هم مقارن و مطابق نیستند . اما اینجا همه ی ارکان مناظره به درستی بنا شده بود . اما فکر کنم تکرار قافیه ی شراب کمی به شعر صدمه زده و البته این فقط سلیقه ی شخصی ست و پشتوانه ی منطقی ندارد .

    • س ن روشن

      اردیبهشت 22, 1402

      باعرض ادب استادمانای ارجمند،
      اتفاقاً سلیقه ی شماکاملاً درست است.شخصاً ازتکرارقافیه گریزانم،اینجا ناخواسته صورت گرفته.ازاشارت شما ممنونم.🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا