🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دستور بینایی

(ثبت: 228292) تیر 1, 1399 

 

« دستور بينايي »

گر از دستور بينايي ، حدودي را توان ديدن
گر از تاريخ ايراني ، حدودي را بـفهميدن
توان با درك حق بيني، بساط معنوي چيدن
به معنا معرفت جويي، رَوَي در نكته سنجيدن
گر از اول چنين بودي، نَـبُد1 راهت به رنجيدن
ره خوف2 و خطر باشد ، ره بيهوده گرديدن
الا اي نور چشم من، حقيقت را توان ديدن
ولي با فكر خودبيني، حقيقت كي توان ديدن
حقيقت را زِ حق بايد، شنيدن يا كه فهميدن
زِ مردم كي توان جويي، كه باشن فكر خود ديدن
دلا از خودسري بگذر، مرو در جهل ورزيدن
كه كار جهل تو اينس، كند عقل تو دزديدن
خدا را با چنان قدرت، به باطن مي توان ديدن
خدا را ياوران نـتوان، به چشم ظاهري ديدن
حسن عقلت چه دريابد، تو نـتوان نكته سنجيدن
خدا تنظيم عقل و جهل را داده به جنگيدن

٭٭٭
1- نبود 2- ترس- كارزار
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. 🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر آن بزرگمرد و مصطفای عزیزو

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا