🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دست تو

(ثبت: 209799) اردیبهشت 22, 1398 

هر كه در كار خودش،بهره زِ كارش زِ تو كرد

هنر دست خود انگاشت4و فخرش زِ تو كرد

هر كه در كار فرومانده ، به ذلّت5 بـنشست

كار باطل زِ خودش بُد، گِله از دست تو كرد

هركه پامال زِفعل بشري گشت و زِبرگشتن كار

داد و فرياد زِ فعل تو و بـرگشت تو كرد

هر كه از كشمكش كار جهان ، سود رُبود

بر خودش فخر و مباهات، از اين هست تو كرد

رُستم و تير و كمانش ،كه بـشد شهرت شهر

دل خود را هدف تير تو و شست تو كرد

فتح و پيروزي هر كار از آن بود كه خود

هر چه مي داشت نديد از خود و پا بست توكرد

موسي (ع) و معجز آن يد بيضاش1 چه بود

غرق فرعون هلاكش چه داد،سامري ازدست توكرد

اين چه رمزي است، ميان تو و نمرود و خليل

سردي آتش نمرود چه بُد ، دست تو كرد

عجب اينس كه بشـر هر چه جلوتـر بـرود

بـيند آن را كه جلوتـر اثـر دست تو كرد

هر كه پامال شد از گردش و برگشتن كار

داد و فرياد ، زِ بـر گشتن از دست تو كرد

پافشاري نـنمايد حسن از رأي خودش

مي شمارد زِ تعجب ،كه چنين دست تو كرد

٭٭٭

4- تصور كرد 5- خواري

1- دست نوراني

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اردیبهشت 22, 1398

    درودها بزرگوار

    چون همیشه لذت بردم از لطافت کلام شما

    و آموختم از این قلم خوش نگار

    شاد و نویسان باشید🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 23, 1398

    درود بر شما
    زیباست
    فقط قافیه رعایت نشده🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا