🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دشت عباس خطه ای از کربلاست

(ثبت: 239553) خرداد 21, 1400 

 

گر چه عباس از وفا هنگامه شد
گر چه مهرش تا ابد افسانه شد
گر چه عباسِ جوان يک لاله بود
گر چه او دشتی پر از آلاله بود
گر چه در دشتِ بلا پروانه بود
حافظِ ناموس و دين و خيمه بود
دشت عباس هم پُر از پروانه بود
سينه ی مجروح از خمپاره بود
دستهای کنده از دامان عشق
قلبهای پاره پاره , بی تپش
تشنگی در کام و ترکش در گلو
خارهای خشک درچشمان او
قمقمه ها خالی از هرجرعه ای
چشمها بی نور از هرجلوه ای
آن يکی دستش ز بازو قطع شد
آن يکی چشمش زديدن محو شد
با عبورِ ترکشِ خمپاره ها
می رهيدند از قفس پروانه ها
صف به صف دشمن به ميدان می شتافت
سينه های عرشيان را می شکافت
سينه ها سوراخ شد با دشنه ها
پشته ها بر روی هم از کشته ها
غرش خمپاره صحرامی دريد
ناله های عاشقان را می شنيد
پا به پای همرهان خَم می شدند
لحظه لحظه راهيان کَم می شدند
دشت عباس چلچراغ نور بود
گُم شدن در دشتِ مين پُرشور بود
حَنجرِ خشک خد ا دردشتها
چشمهای تير خورده , اشکها
چشمها مبهوتِ دستانِ خدا
دستها افتاده در راه خدا
دشت عباس خطه ای از کربلاست
دشت عباس يادگار جبهه هاست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا