🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دشمنی با دوست

(ثبت: 260147) خرداد 22, 1402 

 

خطا کردیم و او را در دعامان آرزو کردیم
ادا بود آن نماز و حج که بی غسل و وضو کردیم

ستمگرعادلان کردند حکمی خاله خرسانه
ستمها با دعای رجعتش بر جان او کردیم

پریشان گشت از حکم جهالت زلف ما اما
به حکم او پریشان هایمان را نیز تو کردیم

سخن با ماه گفتن شوق روز و عیش شام ماست
ولی افسوس دایم شِکوه ها را بازگو کردیم

سرِ مویی تمرد از دلیلان را دلیلی نیست
خلف می خواست یاران را، خلافش موبمو کردیم

ریاکارانه نوشیدیم نزد پیر میخانه
ازان آبی که مخفی جای باده در سبو کردیم

بنزد آبروداران دخیل آبرو بستیم
چه بسیار آبرو هارا فدای آبرو کردیم

ندیم هر دم ما بود و غمخواری به از مادر
تمام عمر دنبالش جهان را زیر و رو کردیم

یقین دارم نمایان میکند رخساره را بر ما
اگر جای جهان احوال خود را جستجو کردیم

سخن شاید شود زیبا و قطعا در عمل زشتیم
به لاف دوستی و دشمنی با دوست خو کردیم

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):