🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلم می لرزد

(ثبت: 3016) دی 5, 1395 

 

حرمت دیدم و ای شید دلم می لرزد
ای گل بوسه ی امید دلم می لرزد
ای هواخواه تو خورشید ، دلم می لرزد

گوشه ی صحن، دَمِ عید، دلم می لرزد
من و یک عالمه تردید..، دلم می لرزد

سـوی تو پای برهنه… چه دویدن دارد!
خاک درگاهِ تو بر چشم…کشیدن دارد
ز نسیم حرَمَت… ، بوسـه خریدن دارد

بادی از سمت حرم قصــدِ وزیدن دارد
بی سبب نیست که چون بید دلم می لرزد

دارد آن گوهره ی عشق ولایت ز نبی
می تکاند دلِ من را به خدا ِنامِ ولی
لحظه ای دور ز من باش که دانم به علی

لرزه افتاده به جان و در و دیوار…، ولی
زلزله نیست، نترســید…! دلم می لرزد

این نه پای من و من بی سر و پا تا بَرِ یار
بی خود از خویش روم، بازشتابان، انگار
دست غیبی است روان می بردم سوی نکار
میروم سمتِ حرم دست به سینه این بار
دو قدم مانده به خورشـید دلم می لرزد

اندکی فکــر و تأمل، همه دانند نکوست
گر چه بر ملت ما ظلم و ستم ها ز عدوست
سرفرازی همه ملّتِ ایران، که از اوست

بی وضو پای مَنِه بَر حرم و ساحتِ دوست
ای عزیزان، که ببخشید دلم می لرزد[1]

[1] . بیت پایانی را بنده سرودم تا قطعه تبدیل به غزل شود
مخمس با تضمین از غزل “دلم می لرزد” – آقای حسین طاهری
طارق خراسانی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1.  سلام و درود بر شما استاد و سرور ارجمندم       تابنده باشی نور افشان ماه خراسان  محظوظ شدم عزتت جاودانه باد

    این نه پای من و من بی سر و پا تا بَرِ یار
    بی خود از خویش روم، بازشتابان، انگار
    دستِ غیبی ست چنان می بردم سوی نگار
     

    • سلام و درود بر عزیز جتنم

      حضرت استاد خادمیان گرانمهر

      تصدق شما

      سپاس از حضور همیشه گرم آن استاد عالیقدر

      در پناه خدا سلامت باشید

  2. سوگند صفا

    دی 6, 1395

    سلام و عرض ادب…… وای که چقدر دلتنگ زیارتم… خیلی… کاش که بطلبه…
    پدرم و خواهرم بعد از سالها بهدارزوی زیارت رسیدن… که خواهرم جایزه برد…….
    انشالله قسمت همه…..

    خیلی خیلی زیبا بود… نویسا باشین و برقرار….. یاحق

    • سلام بر سوگند عزیزم  خوشحالم دوباره در کنارمان هستی امیدوارم روزی بخاطر شعر زیبایی که برای حضرت امام رضا(ع) خواهی سرود جایزه ای دریافت کنی و آن جایزه سفر زیارتی شما و همسر عزیزت به مشهد مقدس باشد.

      سپاس از حضور گرمت

      در پناه خدا شاد زی

  3. سلام و احترام محضر استاد گرانقدرم

    جناب طارق مهربان

    همیشه زیبا می سرایید

    اینبار از این مخمس دلنشینتان بهره مند شدم و لذت بردم

    درود های فراوان

    زنده باشید به مهر

  4. سلام و عرض ادب

    بسیار عالی بود

    هم غزل هم مخمس

    واقعا لذت بردم

  5. مينا امينی

    دی 12, 1395

    بسیار عالی

    زیبا بود مهربان بابای من

    مانا باشید همیشه و موفق

    بهترین ها رو براتون آرزو دارم …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا