🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلهاى بزرگ، بيصدا مى شكند…

(ثبت: 2779) آبان 16, 1395 

هُرمِ تبِ روز، در فضا مى شكند…
شب، مرزِ سياهِ سايه را مى شكند

خورشيد، افق نشين هر روزِ زمين
در مغربِ كوهِ ادِّعا مى شكند

با نيت خير، ميرسد مرهمِ ماه
پاهاى كبود نور، تا مى شكند…

وقتى كه درخششِ غرورِ زهره
در عقربه هاى شب نما مى شكند

درياى دلت گرفته سونامىِ درد
آن سوى حريم صخره ها مى شكند

آوارِ سياهرنگِ عصيان زده اش
روى تنِ كشتىِ دعا مى شكند

فرياد نزد… ميانِ امواج، شكست…
-دلهاى بزرگ ، بى صدا مى شكند…-

در حنجره ى نمازِ صبرش هر بار
صد آيه ى خيس، بارها مى شكند…

آهسته بلورِ سرخِ بغضى سنگين
در راه گلوت، بى هوا مى شكند

دل، از تپشِ نخستِ خود مى دانست
يا بستر آتش است… يا مى شكند!

يك عمر به بوسه ى تبر عادت كرد…
يك بار نپرسيد چرا مى شكند؟!

ترديد نداشت سرستونهاى هراس
با زمزمه هاى “ربَّنا…”مى شكند

قلبى كه شكست، خانه ى امنِ خداست
زيباست اگر به اين بها مى شكند…

نظرها
  1. سحر جهانی

    آبان 18, 1395

    درودبرشما بانو آرامش عزیز. ……

    واقعا لذت بردم …….

    بسیارعاااالی  زیبا و  دلنشین…مثل همیشه

         

  2. زیباست احسنت بر شما، موفق باشید

  3. جواد مهدی پور

    آبان 19, 1395

    سلام بر بانو آرامش گرامی

    عالی سرودید

    مرحبااااااااااا

    زنده باشید

  4. طارق خراسانی

    آبان 19, 1395

    سلام و درود به بزرگ بانوی شعر  سرزمینم

    افسوس و هزاران افسوس که در کشور  متولی خوب و فرهیخته ی فرهنگی  نداریم.

    بدل کاران  میدان به هیچ نیروی ارزشمند فرهنگی نمی دهند .

    به خوبی  واقفم  آن شاعر توانمند  دوست ندارد مطرح  شود ولی  ای کاش   دانشجویان رشته ی ادبیات  و استادان و مردم شعر دوست  میهنمان  با اشعار ناب شما  آشنا می شدند.

    مانند همیشه شاهکاری را رقم زده اید.

    در پناه خدا شاد زی

  5. سلام خانم آرامش گرامی

    بسیارزیبا بود.احسنت

    سرافرازباشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا