🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل از تو چه آرام ، چه آرام، دلآرام

(ثبت: 2115) مرداد 10, 1395 

مَه خنده كنان است سرِ بام ، دلآرام
دل از تو چه آرام ، چه آرام، دلآرام
آن باده ي حيرت به سحر نوشِ نگارم
وٓه معجزتي بوده در آن جام، دلآرام
»
تا عقل فرو ريخت به درياي جنوني
آرام شد آن بربري تشنه به خوني
مَه خنده كنان است سرِبام، دلآرام
غم رفته و شاديست به دل رو بفزوني
»
كارش شده بلبل به چمن نغمه سرايي
خواند به سـحر دختـرِ گل شعرِ بهايي:
« تا كي …؟ به تمناي وصالِ تو يگانه
اشكم شود از هر مژه چون سيل روانه
خواهد كه سر آيد غم هجرانِ تو يا نه؟
اي تيرِ غمت را دلِ عشـاق ، نشانه»
«
از پرده درآ…، نيست دگر ظلمتِ بيداد
دورانِ رهايي ست رهايي ست،رهايي
نوع شعر خوشه اي يا متغيّر
١٢ ديماه ١٣٩٣