🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل خوش

(ثبت: 258049) فروردین 16, 1402 

 

طناب بریده پر از زخم خنجر
شتاب زمین در سکون کبوتر

پریدن به اوج سقوط و رسیدن
شکار عقابی شدن تا رهیدن

به اسم رهایی رسیدن به محبس
به دنبال سیمرغ خوردن به کرکس

کشیده دل از خون خیابانی از اشک
پریشان و مجنون و مژگانی از اشک

بنی آدم اعضای یک پیکرن گر
چرا خون گرفته جهان را سراسر؟

نه لیلی به مجنون نه شیرین به فرهاد
رسیده نه فریاد دردی به یک شاد

نه مهتاب و کوچه نه صیاد و بامی
نه آهوی دشتی نبوده به دامی

چرا پس توانا نبود آنکه داناست؟
چرا هر جوانی و پیری به سوداست ؟

جهان دست خالیِ دریوزه ها شد
دل خوش گرفتار دودوزه ها شد

 

برهان جاوید
پانزدهم شهریور هزار و چهارصد هجری شمسی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 16, 1402

    سلام و درود به برهان عزیزم

    بسیار زیباست لذت بردم

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌🌹🌱

    • برهان جاوید

      فروردین 16, 1402

      درود بر استاد طارق گرامی
      و سپاس بیکران از حضور ارزشمند و گرمای نگاهتان
      تندرست و پیروز باشید
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 16, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    بسیار زیبا اما چرا بیت قبل از آخر و بیت پایانی، وزن شان به این شکل است؟!

    • برهان جاوید

      فروردین 16, 1402

      درود و سپاس بیکران از نظر لطف و نکته سنجی و نقد ارزشمندتان جناب رضاپور گرامی
      دقیقا صحیح است
      دو بیت انتهایی در هجای پایانی لغزش وزنی دارن که ویرایش شد
      سپاسگزارم از شما به جهت بیان این موضوع

      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  3. غلامحسین جمعی

    فروردین 16, 1402

    طناب بریده پر از زخم خنجر
    شتاب زمین در سکون کبوتر

    درودو سپاس بر جناب جاوید بزرگوار

    زیباست و دوست داشتنی عزیز فقط

    بیت زیر علی رغم این که تعداد هجاهایش با دیگر ابیات فرقی ندارد ایجاد سکته کرده است
    و احتیاج به روغن کاری دارد احتمالا در چینش
    کلملت باید تغییراتی اعمال فرمایید

    “توانا نبود آنکه داناست چرا؟
    جوانی و پیری به سوداست چرا؟”

    چون جناب رضاپور هم همین مشکل را داشتند

    🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏

    • برهان جاوید

      فروردین 16, 1402

      درود و سپاس بیکران جناب جمعی گرامی
      و سپاسگزارم از لطف و شاگرد نوازی تان
      بیت قبل اخر در هجای پایانی لغزش وزنی داشت و بیت آخر هم به دلم ننشست و ویرایش کردم.
      مشغله کاری فراغت برام نذاشته.بسیار سپاس از اینکه هستید و برای ارتقای فرهنگ و ادب این مرز و بوم وقت گرانمایه تان را خرج می کنید.
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

      • غلامحسین جمعی

        فروردین 17, 1402

        درود و سپاس عزیز دستت درد نکناد حالا خوب سد

        • برهان جاوید

          فروردین 18, 1402

          درود و سپاس بیکران جناب جمعی گرامی
          دست شما درد نکند
          می آموزم در مجضرتان
          ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  4. مدینه ترکاشوند

    فروردین 19, 1402

    درود ها شاعرخوبان
    دستمریزاد عاااالی

    • برهان جاوید

      فروردین 20, 1402

      درود و سپاس از نظر لطف تان
      سرکار خانم فرهیخته و ادیب ترکاشوند
      پاینده باشید🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا