🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دنیایی که دیگر نیست

(ثبت: 256446) اسفند 1, 1401 

غزل(دنیایی که دیگر نیست)

من بودم و رویای دنیایی که دیگر نیست
سخت است گفتن از اهورایی که دیگر نیست

هر خالقی مخلوق جرم و اشتباهی شد
آبادی ما شد همان جایی که دیگر نیست

در انفرادی های جمعی دور هم جمعیم
من مانده با تنهاترین مایی که دیگر نیست

دیوارهایی مشترک بی پنجره بی در
شد خانه ای تاریک و اشیایی که دیگر نیست

بشنو صدای عقربه را در سکوتت…هیس
میمیرد این لحظه و حالایی که دیگر نیست

هر از نفس افتاده میداند که یعنی چه
لق میزند در کفش ها پایی که دیگر نیست

چیزی ندیدم از شب و روزی که سر میشد
میترسم از دنیا، هیولایی که دیگر نیست

جنگ و جدایی ارث اجدادی انسان شد
آقا بِدَم در نای سرنایی که دیگر نیست

حالا بخواب آرام در گهواره ات بابا
فردا و فرداهای فردایی که دیگر نیست.

 

برهان جاوید

سیزدهم بهمن چهارصدویک شمسی

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 1, 1401

    سلام

    غزل زیبایی ست

    درودتان

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • اسفند 1, 1401

      سلام و درود استاد طارق گرانقدر
      نور میگیرم از افتاب حضورتان
      پاینده و سلامت باشید🌷🌷🌷

  2. مهدی سیدحسینی

    اسفند 1, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    با آرزوی موفقیت روزافزون
    🌷🌷

    • برهان جاوید

      اسفند 1, 1401

      درود و سپاس از حضور پر مهر و گرمای نگاهتان
      همواره پاینده و پیروز باشید صمیمی
      🌹🌹🌹

  3. مهرداد مانا

    اسفند 2, 1401

    سلام برهان عزیز
    و این قلم سه نکته را اگر رعایت کند بی تردید بر قامتش افزوده خواهد شد . یکی حفظ فاصله در ارسال شعرهاست که ارسال پیاپی به نظرم از ابهت قلم می کاهد و به قول نظامی :

    آب ارچه زلال خیزد
    از خوردن پر ملال خیزد

    دوم رعایت میم منفصل در افعال است که متصل نوشتن آن اگرچه عادی ست اما به صواب نزدیک نیست : ( می میریم / میمیریم )

    و سوم هر زمان که می خواهید در سایت فعالیت کنید ابتدا نام کاربری را وارد کنید که نام زیبایتان در کامنت ها درج شود . این قلم را به واسطه ی اشراف به قواعد شعر و داشتن سخن تازه و نگرش های ناگهانی اش دوست دارم . و باز هم اگر برهان نازنین رخصت دهد ، میهمان صفحه ی گهربارش خواهم بود .

    • برهان جاوید

      اسفند 2, 1401

      درود و عرض ادب و احترام دوست و برادر گرامیم
      سپاس بیکران از لطف و نکات ارزشمندی که بیان کردید.در مورد متصل و منفصل یودن (می)نظرتان دقیقا صحیح است و درست. امان از عادت.خدا نکند چیزی اشتباه در مغز نهادینه شود.
      در مورد ارسال پیام خوب شد اطلاع دادید همیشه فکر میکردم چرا پیامی که ارسال میکنم بدون نام ثبت میشود که نجاتم دادید و متوجه مشکل شدم.
      از اینکه هستید و وقت ارزشمندتان را صرف ارتقای دانش ادبی می کنید بسیار سپاسگزارم
      حضورتان موجب سرور و خوشحالی ست
      پیروز و پاینده باشید
      🙏🙏🌹🌹❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا