🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دنیا به کجا میرود ؟

(ثبت: 2019) تیر 29, 1395 

دنیا به کجا میرود  ُ  کیست بداند

دارد به خطا میرود  ُ  کیست بداند

این مفتخر از کشتنِ همسایه دریغا

سر ، پای خدا میبُـرد  ُ کیست بداند

در وقتِ نماز میکِشد او ضامنِ بُمبَش

بنگر که کجا میکشد  ُ کیست بداند

چون عقربکِ زیرِ حصیری بزَند نیش

بـا یـاد ِ خدا می زَنـَد   ُ  کیست بداند

در منطقهء ماست که سرمایهء مردم

هر دوره به یغما رود  ُ کیست بداند

ایمان به کجا ، عشق کجا رفته خدایا

انسان به کجا میرود  ُ کیست بداند

………………………………………………………………………..

اصفهان – تابستان 95

نظرها 11 
  1. علیرضا حکیم

    تیر 29, 1395

    درود گرامی دوست

    شعر زیبایی بود احسنت

    مانا باشید

  2.     سلامو درود بر سرور عزیزم جناب شاهنگیان عزیز  بسیار  زیبا و پر محتوا و قابل تمجید و تمحید و قدر دانی است

     اما مصرع اول  دنیا به کجا می رود  نیاز به تجدید نظر دارد

    چرا که دنیا به جایی نمی رود  در چار چوبه ی قانونی خود  در حرکت است

     منظور شما    ادم های گرفتار  دنیاست

         که در مصرع پایانی هم ذکر فر موده اید

      اگر   نظر بنده پسند افتاد  ویرایش فر مایید وگرنه جسارتم را ببخشید

    • منصور شاهنگیان

      تیر 30, 1395

      با درود فراوان خدمت دوست و استاد ارجمندم 

      آری منظورم از دنیا ، مجموعه آدمیان است …

      چقدر از ابراز نظری که فرموده اید خوشحالم …

  3. صدیقه محمدجانی

    تیر 30, 1395

  4. طارق خراسانی

    تیر 30, 1395

    درود بر جناب شاهنگیان گرانمهر

    این اشعار پاک هستند 

    سپاس از حضور مستمر شما بزرگ‌شاعر سرزمینم.

    در پناه خدا

    • منصور شاهنگیان

      مرداد 1, 1395

      درودها بر استاد بزرگوار حضرت طارق خراسانی

      از محبت و توجه حضرتعالی سپاسگزارم …

      امیدوارم در مسیر رسالت و اهداف بلندتان موفق و پیروز باشید …

  5. جواد مهدی پور

    تیر 30, 1395

    درود بر شما استاد شاهنگیان گرانقدر

    زیبا و نغز مثل همیشه

    زنده باشید

    • منصور شاهنگیان

      مرداد 1, 1395

      درود و سلام بر حضرت مهدی پور بزرگوارم …

      از لطف همیشگی شما سپاسگزارم دوست خوبم …

  6. سلام بر گرامی برادر فاضل و ارجمندم، 

    حضرت شاهنگیان عزیز. 

    درود تان باد. 

    دغدغه های اجتماعی ی حضرت تان،  که به زیور شعر آراسته می گردند،  

    همواره قابل تامل،  و، بهره مندی ست. 

    شکوه نگاه تان بر دوام : 

    پ.ن. 

    * در خصوص پیشنهاد گرامی استادم،  حضرت خادمیان عزیز : 

    به نظر حقیر،  مشکل خاصی،  وجود ندارد،  زیرا،  " دنیا"، اعاده ی معنا ی " اهل دنیا " ، را می کند. 

    مثالی که معمولاً در این موارد به کار می برند( تهران به حرکت در آمد. )، و …

    ** حقیر در خوانش این مصراع،  دچار مشکل شدم :

    ( در وقت نماز می کشد او ضامن بمبش )،

    که ، احتمالاً "ز" ی نماز می افتد .

    پیشنهاد حقیر : در وقت نمازی کشد او ضامن بمبش. 

    که اگر خیلی بخواهیم مته بر خشخاش بگذاریم، 

    حرف "را " هم، برای مفعول صریح،  قابل سقوط نیست. 

    .

    با مهر : 

    "  آگاه  " .

    .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا