🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دنیا!…

(ثبت: 242474) آبان 4, 1400 

 

دنيا كمى آرام تر
آخر كجا با اين شتاب
افتاده زير پاى تو
دل هاى بى حد و حساب

آرام باش و لحظه اى
اين اخم ها را باز كن
دستى به روى خود بكش
لبخند را آغاز كن

باران بيدارى ببار
روى زمين تشنه لب
خاكى كه مى سوزد تنش
در هرم آتشناك تب

دنيا بيا يك بار هم
از چشم هاى آسمان
غوغاى برقى را بزن
بر خواب سنگين جهان

چشم زمين را باز كن
بر ساكنان خسته اش
مانده هزاران آرزو
پشت نگاه بسته اش

دنيا نگاهى كن به ما
اينجا خزان حاكم شده
آواى سبز زندگى
در بند آب و گِل شده

من با كه هستم؟! با كجا؟!
دنيا منم، دنيا تويى
پشت سر اين تيرگى
پيدا منم، پيدا تويى

دنيا كه آرام و صبور
تسخير آدم ها شده
اين خيمه ى زشت و سياه
با دست ما برپا شده

اين خانه ى پر درد را
دست من و تو ساخته
دنياى بى رحمى كه دل
به دود و آهن باخته

عظیمه ایرانپور

 

 

 

 

نظرها 16 
  1. علی معصومی

    آبان 4, 1400

    🍃🌹🌹🍃
    بسیار زیباست

  2. آبان 4, 1400

    زیباست بانو ایرانپور گرانقدر👌🌸

  3. طارق خراسانی

    آبان 4, 1400

    سلام

    دنيا كه آرام و صبور
    تسخير آدم ها شده
    اين خيمه ى زشت و سياه
    با دست ما برپا شده

    عالی ست
    .در پناه خدا🌿👏👏👏👏👌🌿

    • عظیمه ایرانپور

      آبان 10, 1400

      سلام عموجان
      قدردان حضور سبزتان هستم
      سپاس🍃

  4. آبان 5, 1400

    زیباست بانو احسنت👌🌸🌸

  5. سلام و درود بانو
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  6. اسماعیل علیخانی

    آبان 12, 1400

    سلام بر شما شاعر توانا
    احسنت بر شما

  7. محمد خسروی

    آبان 25, 1400

    بانو ایرانپور ارجمند
    بسیار عالی
    در پناه خدا باشید
    💐💐💐

  8. زیبا سروده اید سرکار خانم ایرانپور. احسن.
    🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا