🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 106

(ثبت: 242993) آذر 2, 1400 

با چشـم و گوش بسته مرا آفريـده اي
اصلاح كار خود به همين راه ديده اي
با چشـم بسته كـي بتوان بـينمت تو را
كي داده اي به من تو چنين نور ديده اي
٭٭٭
گـر بنده اي ، تو امر خدا را شنيده اي
بر طبق امر حق اگر از خـود رهيده اي
آن بينشي كه به تو داده است كافي است
تا آنكه كار خود بِكُنـي وصله پينه اي
٭٭٭
جسم تو خاكيست كه خاكي نشينه اي
جسمي زِ خاك داري و دل پُر زِ كينه اي
علـم بزرگواري و دانش كه در تو نيست
كاري براي خـود بكُنـي در زمينه اي
٭٭٭
يارب لباس كوته من كـي بُريـده اي
در اين مـحيط جهل مـرا آفريـده اي
جهل مـحيط از هـمه جا مي فشاردم
فريـاد من زِ جهل و يقيناً شنيـده اي
٭٭٭
عجـب دارم ، زِ چرخ كينـه گـستر
كه چه آسـوده مـي گـردد سـراسـر
ولـي آسـودگي بر ما حرام است
به بهـر ما ، براي هـر پيامبـر
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا