🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 107

(ثبت: 243036) آذر 4, 1400 

 

مصفـا گـر نـباشد آشنايـي
چـرا حُـزن آورد روز جـدايـي
صـفا مـي آفرينـد آشنـا را
به هـر فردي و هـر شاه و گدايـي
٭٭٭
در بَـزم آفرينـش مـا را كه ره ندادنـد
زآن بَـزم آفرينش بر ما دري گشودنـد
نزديكـي در آن ، اين جـمله آدميـزاد
اين جـمله آدميزاد، نزديك در ستادنـد
٭٭٭
از وادي عبـرت ، خبـري بود و شنيـدم
در وادي عبـرت ، اثري بود كه ديـدم
در وادي عبـرت ، اثـري هست فراوان
از يك اثرش ، خط قناعت بـكشيـدم
٭٭٭
ساقي اگر رضايت ما ناروا بُوَد
ناچار رأي مـا به رضايت، رضا بود
كشتي ما شكسته و طوفان فزون شده
راه نجات از هنر ناخدا بود
٭٭٭
ساقي خوش است، مِي به مريد خودش دهد
تا بهر كار ميكده ، آنرا جهش دهد
هر مِي كه صاف و پاك نباشد نمي خورم
كي خواهم آنچه قلب مرا در تپش دهد
٭٭٭

نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. پیرایه یغمایی

    آذر 4, 1400

    چه عالی که اوزان چارگانی ها همه با هم متفاوت بود و نشان می داد که چارگانی در هر وزنی چارگانی است و زیبایی خودش را دارد
    سپاس گرامی

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

نظرها
  1. کشتی ما شکسته و طوفان فزون شده
    راه نجات از هنر ناخدا بود.
    بسیار زیبا
    درود

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    آذر 4, 1400

    ساقي اگر رضايت ما ناروا بُوَد
    ناچار رأي مـا به رضايت، رضا بود

    روح شاعر قرین آرامش و رضا
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    آذر 4, 1400

    سلام و درود

    عجب زیبا بودند

    جان استاد شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🍃

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا