🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 109

(ثبت: 243139) آذر 8, 1400 

 

ساقـي بيـار بـاده كه عشقـم مكمل است
معنـي آن بـه منطـق قـرآن مـدلّل است
آن بـاده ي طـهور كه بر آدمـي رواست
از جانـب خـداسـت ، بـر آدم محول است
٭٭٭
ساقـي بريـز باده به جامم كه بر لب است
زآن بـاده طهور فراوان كـه مطلـب است
جامـم به دسـت باشـد و در انتظار دوسـت
شغلـم براي باده به صد شـدت تب است
٭٭٭
آن باده طاهر است و بر آدم چو شربت است
اكـرام آن خـداي جهـان ، بهر ملت است
روزي كه آدمـي بـه قيامـت سفـر كنـد
آن باده بهـر آدميان ، طرفـه رفعـت است
٭٭٭
ساقي بيا كـه رحلت روحم رسيده است
بـهرم اجل تدارك رفتـن بديده است
زآن مِي بِده كه زنده تر آيـم به رستخيز
اين دَم نفس به مرحله آخر رسيده است
٭٭٭
يارب تـو خط راه هدايـت كشيده اي
با سمع خـود صداي مرا هم شنيـده اي
جسم تـو را به روي زمين من نديده ام
كي داده اي به من تـو چنان نور ديده اي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا