🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 121

(ثبت: 243563) آذر 25, 1400 

 

كـي چرخ روزگـار به من هم عنان شود
كـي مي تواند آنكـه به من مهربان شود
من در كجـا و چرخ كهنسـال تا كجـا
بنگـر تفاوتش زِ كران تـا كران شود
٭٭٭
گـر جمله آدمي و جهان واژگـون شود
نايـد خـدا به ديد ،كه جسمش عيان شود
فيض خـدا به آدم دانـا كـه مي رسد
زآن فيض آدمي به خـدا رهنمون شود
٭٭٭
دايره دور زمين كـي ره بر حق نبـود
آن كره هاي ديگر كـي كه معلّق نبـود
بار گـران زميـن روي كرامـات حق
آدم روي زميـن كـي به سجودش نبـود
٭٭٭
صراط مستقيم حق كجا باشد در اين دنيـا
اگـر باشد چرا نتوان بـبيند آدم بينـا
خداوندا تو آگاهي كه من هر قدر گرديدم
نديدم آن صراط حق چرا بر من نشد پيـدا
٭٭٭
صراط مستقيم حق در اين عالم نـمي باشد
اگر در نزد حق باشد بَرِ آدم نـمي باشد
صراط مستقيمت را كدام آدم توان پويـد
مگر آدم بر آن ره از عدم مَحرم نـمي باشد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا