🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 135

(ثبت: 243953) دی 9, 1400 

 

اي خالق زمانه برگو تو اين چه بازي است
بر ما هرآنچه آمد بازيچه بود و بازي است
راضي تو گر نبودي ، ما كي شديم راضي
كار تمام خلقت تزوير و حُقّه بازي است
٭٭٭
خلاق آسـماني كارَت وسيله سازي است
در ما وسيله كار تزوير و حُقّه بازي است
عمري به هرزه گردي، ما هرچقدر بگرديم
بيرون نميتوان رفت اين كار ما مجازي است
٭٭٭
اين مسئله توحيد و هدايت شده بيحد و نهايت
اين جزيي از آن است كه گفته اند عبادت
از اول دنيـا كه هـمين مسئله بوده است
تا حال كه بوده است ، بُـوَد تا به قيامت
٭٭٭
يك مسئله توحيـد ، دو صـد مسئله دارد
آن مسئله ، بر مـا ضـرري هيچ نـدارد
اين مسئله كـه واجـب شـد و لازم
هـر فـرد بشـر لازم اين مسئله دارد
٭٭٭
دستان سراي علم و عمل بيجهت كه نيست
هـر علم بي عمل ، به رفاه بشر كه نيست
دستـان سـراي ، فـراوان شنيـده انـد
اما كسي كه هر دو نمايد، جهت يكي است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 9, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    .
    . ي خالق زمانه برگو تو اين چه بازي است
    . بر ما هرآنچه آمد بازيچه بود و بازي است
    . راضي تو گر نبودي ، ما كي شديم راضي
    . كار تمام خلقت تزوير و حُقّه بازي است
    .
    . استاد والانگر باور دارم سروده های زیبایتان
    . جاودانه می ماند 🌺
    . خدایش رحمت کناد . . آمین . . 🌹🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مریم محبوب

    دی 9, 1400

    🌸🌺🌸🌸🌺🌺

    درود

    🌹🌹🌹

  3. روحشان شاد
    و دروووودها

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا