🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 153

(ثبت: 244542) دی 27, 1400 

 

هـر آدمـي به ملك قيامت عقيـده داشت
بذر نكـو به مُلك جهان بيشتـر بِكاشت
اين آدمـي كه رَهـرو مُلك قيامـت است
آنـجا به خوشدلي رسد از كار نيك داشت
٭٭٭
گـر آدمـي به ملك قيامت نظـر نداشت
درمُلك اين جهان همه جا بـذر بد بِكاشت
هـر نيك و بد ، به ملك قيامت روانه انـد
ماتـم سراي اوست كه كار نـكو نداشت
٭٭٭
خدايـا ، هـر كـه از امـرت خبـر شـد
اسيـر مـردمـان حيلـه گر شـد
هـر آنكـس در پـي امـر دنـي رفت
خطاهـا هـر چه كـرد آن تاجوَر شـد
٭٭٭
ما آنچـه نصيحـت به كتابـي بنگاريـم
از شاخـه ي توحيـد بـُوَد ميـوه بداريـم
از روي زميـن سـر بفرازيـم به توحيـد
سنگ اَر بِـزننـد بـي خبران ، باك نداريـم
٭٭٭
بر روي زميـن نقش خود از علم گذاريـم
آيـات خداونـد جهـان را بـِشماريـم
ما هـر چه از آن زُبده تاريخ بـِخوانديـم
از صحّت گفتـار خـدا نكتـه بياريـم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. 🌹🌹🌹🌹

  2. دادا بیلوردی

    دی 27, 1400

    درود بر جناب دهنوی عزیز
    بهره مند شدم از احساستان❤️

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    دی 27, 1400

    سلام و درود

    جانش شاد
    شاعری دل از دست داده ی عاشق بود

    جانش قرین رحمت الهی باد آمین 🌿🌹🌹🌹🌹🌿

    • سلام و درود استاد خراسانی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا