🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 16

(ثبت: 237109) اسفند 25, 1399 

 

صوفـي زِ صافي اش پُر علم و معرفت شـد
از راستي و صدقش داراي اين صفت شـد
صوفـي به علم و دانش بسيار پايبنـد است
از سادگي صدقش داراي اين سـمت شـد
٭٭٭
شعـر شيـرين دهنان را اثـر بد نَـبُوَد
اثراتـش كه نكو شد ، زِ نـكو رد نَـبُوَد
شاعران را خبـر از عالـم اسرار كه هست
شاعري ، نـزد خداونـد كه مُرتد نَـبُوَد
٭٭٭
به سـوي دفتـر اعمال اگـر كه ره يابـم
تـمام فـعل هـمين خلـق مشتبـه يابـم
در آن مكان مقدس اگـر به من برسيـد
نـمي شود كـه تـمامـي بـي گنه يابـم
٭٭٭
كـار بـي دانـشان را بـسنجيـد
هـر چه سنجـي فزونتـر برنـجيـد
فـرد بـي دانـش ، چون هيولا است
كـي هـيولا تـوان نكتـه سـنجيـد
٭٭٭
كـار دانشـوران را بـسنجيـد
هـر چه سنجـش كنيـدش نرنـجيـد
كـار دانشـوري را بيـامـوز
با چنيـن كـار ، بـهتر زِ گـنجيـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا