🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 170

(ثبت: 245158) بهمن 18, 1400 

 

هاتـف اسـرار غيـب هـر چه خبـر آورد
عيــن حقيقـت بُوَد تـا بشــود باورد
بي خبر از هستـي ات رو به كجا مي روي
راهت اگر گمرهي است كس نشود ياورد
٭٭٭
هاتـف اسـرار غيـب گر بشــود ياورد
نيكتريــن حافظ اســت از اثــر داورد
اين چه معمايي اسـت بر دل هر آدمــي
بر دل هــر زنده دل وحــي خــدا آورد
٭٭٭
از پاي تا سرت همه نور خــدا شــود
از ماديات روي زمين گــر جــدا شــود
اين ماديات روي زمين جرم خاكـي است
بايـد بشـر به علـم خـدا آشنـا شـود
٭٭٭
هر كس به ماديـات گرايـد فنــا شــود
از پيروي به امــر خــدايش سَــوا شــود
گــر ماديـات روي زمين را رهــا كنــد
آسوده تـر زِ كشمكش صد بلا شــود
٭٭٭
آن كــو به ماديـات جهـان مبتلا شــود
فكـرش به راه مستقيـم خـدا اشتباه شــود
با شوق وذوق وحرص وطمع هرچه مي دود
طرز عبادت و عملـش كـم بهـاء شــود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا