🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 177

(ثبت: 245344) بهمن 25, 1400 

 

چرخ كهن كــي بـه من امــداد مي كنــد
اين دل كه سـوخت كي دگر آباد مي كند
يارب ترحّـمي كه همين چرخ كينه جــو
ظلمــش فزونتــر از همـه جلّاد مي كنــد
٭٭٭
يارب اگر به نيـك دلان يك نظــر كنــي
شام دراز نيـك دلان را سحـــر كنـــي
قهرت اگر به بنده ي خــود بيشتــر شــود
آن بنــده را هميشــه پي درد سر كنـــي
٭٭٭
يارب اگر نظــر به من خون جگر كنـــي
كار جهانـي ام همه بي درد سر كنـــي
فيضـت به كار من اگر آن بيشتــر شــود
علــم تكاملـم به جهـان منتشــر كنـــي
٭٭٭
يارب به غير راهت هركس رَوَد جحيم است
در راهت اي خداوند هركس رَود نعيم است
اين جملـه آدميـزاد يك راه را نپوينــد
راه خــداي يكتــا از آدم سليــم است
٭٭٭
يارب كه را به قـدر من اينـجا فشـرده اي
جسمم زِ زَجـر خلق شده جسم مـرده اي
آيـا زِ زَجـر مـردم نـادان ، همچــو مـن
داري ديگر به روي زمين زجر خورده اي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 25, 1400

    چرخ كهن كــي بـه من امــداد مي كنــد
    اين دل كه سـوخت كي دگر آباد مي كند
    يارب ترحّـمي كه همين چرخ كينه جــو
    ظلمــش فزونتــر از همـه جلّاد مي كنــد

    سلام و درود

    عالی ست

    روحش شاد 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا