🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 181

(ثبت: 245532) بهمن 29, 1400 

 

خــدايــي كه پـيغمبـــري زنــده كـــرد
بــر آن جبرئيلــي كـه پــَرنده كـــرد
از آن جــبرئيـــل و پـيغمبــــرش
ســر امــر خـود را در آرنـده كـــرد
٭٭٭
فـقـــان دارم از دانــش كـــردگار
زِ اوضـــاع دنيـــاي نــا پـايـــــدار
سيــاست و علمـــش دو تـا بـا هم انـــد
هــويدا نـمايـــد بــَرَت اين نــــگار
٭٭٭
بـه علمـــت مـكن اي بـشـــر افتخـــار
تـويــي عـاجــز از علـــم پـــروردگار
سيــاست و علمـــش دو تـا هــمرهنــد
نــيابــد سيــاست از آن در شـــمار
٭٭٭
بـشـــر پيـچ و خــم دارد ايـن روزگار
و پيــچ و خــم آن نــدارد شـــمار
مــشو غــرّه بـر علــم و دانايــي ات
بــِبند اين دلــت را به پـــروردگار
٭٭٭
ما زنـده دلانيــم كه در كـوي تو هستيــم
زنجيـر به گردن زِ ســر موي تو هستيـــم
از زجــر و نرنجيــم اگر زنـده دلانيــم
دست تو اسيريم و چو آهـوي تو هستيـــم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. دادا بیلوردی

    بهمن 29, 1400

    🙏🙏🙏🙏

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      شاعر سال 1371 به رحمت خدا رفته اند
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا