🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 184

(ثبت: 245611) اسفند 2, 1400 

 

بــه كوشــش بـيــانديـــش از كــردگار
كــه رحمـــت فـرستـــد برايـــت هـــزار
اگـر امــر حقّــش عمــل مــي كنــي
گشايـــد در رحمـــت از بــي شمــار
٭٭٭
بيدار دلان در خط فرمــان تــو هستنـــد
از اين خط و فرمان تو صد طرفـه ببستنـــد
بيــدار دلان در ايـن عالــم هـستـــي
بيـدار دلاننــد كه مـملوك تـو هستنـــد
٭٭٭
خـود والـي مُـلك ازلــي و ابـد هـستـــي
در دست تو گردش كند اين عالـم هستـــي
بيدار دلان صـد خبــر از علــم تـو دارنــد
تا آنكـه نَـيافتنــد به يك وادي پـستـــي
٭٭٭
بي درك دانـش از تو در مُـلك تـو نـَمُردم
رنگ جهالـت از دل با عقـل خـود سِتُـردم
يارب ترحّـمي كن در آخـرت ضـعيفــم
يك پيكــر ضـعيفــي در نـزد تو آوُردم
٭٭٭
درخــت مهربانــي را بِــده آب فراوانــي
كه ميـوه مي دهد بهرت چو تشنه دربياباني
درخت دوستـي بنشان ، نهال دشمنـي بركن
بـپاس امـر يزدانـي اگر هستــي مسلمانــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 2, 1400

    درخــت مهربانــي را بِــده آب فراوانــي
    كه ميـوه مي دهد بهرت چو تشنه در بياباني
    «درخت دوستـي بنشان، نهال دشمنـي بركن*»
    بـپاس امـر يزدانـي اگر هستــي مسلمانــي

    * درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد/ نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد (حافظ)

    درود بر زنده یاد دهنوی گرانقدر

    🌷🌷🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مسعود آزادبخت

    اسفند 3, 1400

    سلام و احترام ادیب گرامی
    بسیار سروده زیبایی بود
    اشاره استاد بانو نوری هم به جا بود
    روح استاد قرین رحمت
    🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا