🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 186

(ثبت: 245678) اسفند 4, 1400 

 

هـر كار نيك و مرغوب دائم اشــاره كردم
هر عيب و نقصي آن داشت دائم شماره كردم
با كار زشت مردم كـي انـس و الفتـم بود
از كــار زشت مردم دائـــم كناره كردم
٭٭٭
خداوندا غلط كردم، اگر كاري غلط كردم
جواني بود و مغروري، اگر لهو و لعب كردم
خداوندا تو رحمانـي بــبخشا معصيت هايم
به پيري كار اصلاح و صوابي هرچه كردم
٭٭٭
اين راه صاف دنيـا ، دارد چرا كراهت
اول كه راه رفتيم ، مي بودش اين بدايت
به به چه راه خوبي، صافست عيش و نوشش
تا يك نظر نبنديـم ، بر پنـد و بـر هدايت
٭٭٭
مـــَـشـو غـَــره بـــر مال دنيـــاي دون
مــينـداز ، حــرفـــت ســر هـــر زبون
هـــر آن مــال و ثــروت كــه اندوختنـــد
به حـــال شـــما كـــي شــود مــهربون
٭٭٭
ديگر شب شــد كــه غــم رو بـر من آرَد
همــان غـــم بــر ســرم آيـا چــه آرَد
مـــگر اي غـــم به دنيـــا جــا نـــداري
كـه دائـــم بــر دلـــم باشـــد قــرارد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی احقاق جهرمی

    اسفند 4, 1400

    درودها

  2. طارق خراسانی

    اسفند 5, 1400

    هـر كار نيك و مرغوب دائم اشــاره كردم
    هر عيب و نقصي آن داشت دائم شماره كردم
    با كار زشت مردم كـي انـس و الفتـم بود
    از كــار زشت مردم دائـــم كناره كردم

    به به

    جان ان عزیز از دست رفته شاد

    در پناه خدا سلامت باشید 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا