🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 193

(ثبت: 245894) اسفند 12, 1400 

 

اي رفيق عمر گرانمايه كه مصرف بـشـود
بايـد آن مصرف گفتـار خـدايت بـشــود
عمر اگر مصرف هر كار جفا شد كه خطاست
بي جهت نيست زِ دربار خدا رد بـشــود
٭٭٭
غــم و دردي كه من دارم كمـي نيسـت
كـه دريــا پيش آن جز شبنمــي نيسـت
غــم و درد من از مــردم فــزون شـــد
در ايــن مــردم كه رســم آدمــي نيسـت
٭٭٭
مَـشكن زِ راه لطف خــدايـا عـقيــده ام
پـُر كن زِ راه لطف خـودت نـور ديـده ام
من تا به حال هر چه كشيدم زِ من گذشت
امـّا به راه امــر تو زحمــت كـشـيــده ام
٭٭٭
يارب روا بـدار زِ لــطـفـت اميــد من
پـُر كن ز نـور خــود به جبيـن سفيــد من
خلقت چـرا به من به عـداوت نظـر كننــد
بـنـمــا نظـر به خلق و بـقــاي مفيــد من
٭٭٭
بـرادرا به خـود سـري مرو بيـا كنـار مـا
بسنج حرف نيك و بد زِ حرف كردگار ما
سـخــن بُـوَد چــو دُر گـران و لـيـك
در مـدار علــم به رايگان در آبــدار مـا
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 12, 1400

    روحشون شاد🌿

  2. حسن مصطفایی دهنوی

    اسفند 13, 1400

    سلام و درود بانو
    سپاس از حضور پر مهرتان
    سربلند و پاینده باشید
    خدایش رحمت کند ، الهی امین
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا