🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 198

(ثبت: 246015) اسفند 17, 1400 

 

هـر كـس بـه دانـــش پـيـــرو اســت
در راه دانـــش رهــرو اســـت
كــي صــيـد هـــر گــمـره شـــود
پـاي بـسـت حـكـــم داور اســـت
٭٭٭
هـــر كـــس كــه دانـشـجـــــو شـــود
بـــا گـمـرهــــان كـم خـــو شـــود
از گــرگ طـبع گـمـرهـــــان
لـــرزنده چــون آهـــــو شـــــود
٭٭٭
فـــردي كــه دانـشـجـــــو شـــود
بــر ديــگــران خــوش خـــو شـــود
از جـمـلــــه ي دانــــشـــــــوَري
ذكـــرش فـقـــط يـــا هــــو شـــــود
٭٭٭
هـــر زن كـــه دانــشـجـــــو شـــود
دانـــا و دل نيــكــــو شـــود
از راه عـلــــم و معـــرفــــت
بـــر مـــرد و زن بـــــانـو شـــود
٭٭٭
دخـــتـر كــه دانــشـجـــو شــــود
نـيــكـــو و كـد بـانـــو شــــود
كـانـــون فـكـــر دانـــــشـــش
مـحـكـــم چـــو يـك بـارو شــــود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 17, 1400

    هـــر زن كـــه دانــشـجـــــو شـــود
    دانـــا و دل نيــكــــو شـــود
    از راه عـلــــم و معـــرفــــت
    بـــر مـــرد و زن بـــــانـو شـــود

    ٭٭٭

    روان شاعر شاد،
    و روز جهانی زن بر زنان توانمند و بادانش و فرهیختۀ جهان مبارک
    🌷🌷🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 19, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    اسفند 17, 1400

    سلام درود بر دانش طلبی پدر روحشان شاد

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 19, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا