🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 20

(ثبت: 237312) فروردین 2, 1400 

 

اي نفس سركش مست، نقص جوان تويي تو
در راه علـم انسان ، دزد عيان تويـي تو
اي نفس بي مروت از ما دگـر چه خواهـي
در مُلك و مال انسان، گرگ نهان تويـي تو
٭٭٭
بر گـلّه هاي شيطان ، اول چوپان تويـي تو
بر اشتران شيطان ، آن ساربان تويـي تو
اي نفس بـي مروّت ، با نـوجوان فريبـي
بر علـم پيـر مردان ، نا مهربـان تويـي تو
٭٭٭
از راه علم و دانش ، گمره كُنان تويـي تو
در باغ سبـز دانـش ، باد خزان تويـي تو
اي نفس پُر شقاوت ما را به خـود رها كُن
بر مال و مُلك و ايمان ، دزد زمان تويـي تو
٭٭٭
بر اصـل كار مردم، بار گـران تويـي تو
بر حزب زشت شيطان چون پاسبان تويي تو
اي نفس مست سركش حرصت بُوَد فراوان
از مستـي ات مسلّط ، بر مردمان تويـي تو
٭٭٭
اي روح نوجوانـي، خواب گران تويـي تو
زير فساد نفسـت، چون مُردگان تويـي تو
بيدار شو تو از خواب، بنـما رشادت خـود
سركوب كُن تو نفسـت، گر پهلوان تويـي تو
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 2, 1400

    🌿👏👏👏👏

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 5, 1400

      سلام و درود استاد معصومی
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  2. کبری محمدی

    فروردین 2, 1400

    سلام
    سروده ی زیبایی ست
    مانا باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 5, 1400

      سلام و درود بانو
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا