🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 203

(ثبت: 246175) اسفند 23, 1400 

 

بارهـا دل طلب جام جـم از مـا بُــوَدش
آنچه در خـود بُــوَدش ، پيرو معني بُــوَدش
گوهـر معرفت حق كه به دل منحصر است
دل طلبكاري اش از گوهـر دريا بُــوَدش
٭٭٭
مـرام بيهـوده كـاري نه كار رندان است
چنان كه بيهوده كاري زِ خلق شيطان است
مـرام بيهـوده كـاري زِ غـافلان باشـــد
نـه كار ملت دانــا و فـكر انسـان است
٭٭٭
مـرام بيهـوده كـاري، مـرام شيطان است
چنان كه بيهـوده كـاري زِ خلق نادان است
هر آنكه بيهـوده كـار است ،حيله گـر باشد
عقيـده غلطـش بهـر خلـق فـرمــان است
٭٭٭
درسـت كاري دنيــا، مـرام رنـدان است
ولي زِ بيهـوده گويان به كام زنـدان است
مرام و مذهب رندان كه سِـير درپاكي است
مداوم است و مكمــل به مـا نگهبان است
٭٭٭
كي شد كه يك پيمبر جسم خداي خود ديد
گوشش به صوت حق بود تا آن ندا بفهميد
پيغمبري به دنيـا جسـم خـدا نـديده است
امـر خـدا كه بـشنيــد معني آن بـسنجيـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا