🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 207

(ثبت: 246333) اسفند 27, 1400 

 

هـر آدمـي كه ظلم نـمي بوده بـر سـرش
هـر كـه بـبيند آن ، بـشود ظلـم باورش
گوينـد كه آدمـي به برادر نكرده ظلـم
يوسف كه ظلـم تلـخ بـديد از بـرادرش
٭٭٭
يوسف اگر جـفايـي كشيـد از برادرش
لطـف خـدا بـه چـاه بيامـد بـرابـرش
يوسف به قعـر چـاه تحمّـل نـمود و صبـر
فيـض خـدا كـه صبـر بيـاورد خاطـرش
٭٭٭
گر عمـر من و چرخ كهن سرنگون شـود
نايـد خـدا به چشـم ، كه بر من عيان شـود
علـم خـدا زِ روز ازل بوده است و هست
تا ايـن بشـر زِ علـم خـدا امتحـان شـود
٭٭٭
گر عمـر من و كل جهـان واژگون شـود
نتـوان خـدا بـبينـم و از من نهــان شـود
بـر من كه چاره نيست بر آن ديـدن خــدا
جز آنكه ذكر و نام وي ام بر زبان شـود
٭٭٭
آن ستارات و سمـاوات كه ظاهـر بنمـود
چشـم اين آدميـان را پي ديـدش بـگشـود
درك آدم نـتوانـد كـه چنيــن كار كنــد
حكمت حق بُـوَد اين كار بيارد به وجـود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    اسفند 27, 1400

    سلام رحمت حق بر پدر

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 28, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا