🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 214

(ثبت: 246730) فروردین 15, 1401 

 

بـه دنيـــا كـار اگــر آلــوده مـي بـود
بـه عـقـبـــي كـار گـردد رو بـه بـهـبــود
بـه دنيـــا هـر كـه عـقـبـــي را نظر داشت
در عـقـبـــي مـي بـرد از كار خـود ســود
٭٭٭
خـدايـــا پـيـكـــرم در راه فـرســـود
كجـا جـــويـم بـه دنـيــا كـار پُـر ســـود
مـن آن ســود و زيـانـــم از كـه پُـرســم
تـمـامــاً كـار ايـن دنـيـــا غـلــط بـــود
٭٭٭
ني تشكر دارم از مُلكت ، تشكر از تو دارم
حاجتم نَبـوَد به ملكت، حاجتم نزد تو آرَم
ملك بي پايان تو نتوان زِمن حاجت روا كرد
نقد حاجت از تو خواهم جبين نزدت گذارم
٭٭٭
فريـاد از آن دَمـي كه بشـر ناتوان شــود
جـور و جفاي خلق به سويش روان شــود
مردم خـداي خود به نظـر آوريـد و بـس
ظالــم سـزد كه روز جـزا ناتوان شــود
٭٭٭
گـر حـسن ، ايـن شعـر نسنجيــده گفت
ليـك ره ديــن ، زِ مـژگــان بِـرُفـــت
در نظــرت گــر چــه نــباشــد نـكـــو
با نظـرش آنچـه بـفهميــد و گفــت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. مجتبی حشمت

    فروردین 15, 1401

    درود بر شما
    اشعار شما را دوست دارم.
    دوبیتی:
    «خدایا پیکرم‌ در راه فرسود»
    به نظر من از همه زیباتر بود.

    دو بیتی اول و مصرع اول:
    «به دنیا کار اگر آلوده می بود»
    به نظرم از لحاظ معنایی شاید بشه بهتر بیان کرد.

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 16, 1401

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 15, 1401

    فريـاد از آن دَمـي كه بشـر ناتوان شــود
    جـور و جفاي خلق به سويش روان شــود

    فریاد بلندی است از دست مردمان جفاکاری که از ناتوانی همنوعان خود سوء استفاده می‌کنند

    روانشان شاد

    🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 16, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما استاد بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مهدی سیدحسینی

    فروردین 15, 1401

    درود
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی
    و قبولی طاعات و عبادات

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 16, 1401

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا